Jack Russel

Poxz

Trådstartare
Min pojkvän är väldigt inne på att skaffa hund. Nu vet jag inte när det kan tänkas bli av för det lär dröja ett par år i alla fall kan jag tänka mig (om det blir av alls förstås), men NÄR det blir av vill han jätte-jätte-jättegärna ha en Jack Russel.

Han har aldrig haft hund förut. Jag har haft schäfer, men en omplacerings så jag har aldrig uppfostrat en valp.

Jag vet att "Jackisar" är rätt skarpa och egentligen ingen bra nybörjarhund. Hur troligt är det att vi skulle misslyckas fatalt? :crazy:

Jag är gärna ute länge i ur och skur och villig att gå på kurser av alla de slag med hunden, men sambon är - för att vara ärlig - något av en soffpotatis. :rofl: Jag är lite ängslig att han, trots att han pratat med flera Russelägare, skulle ta sig vatten över huvudet. Han gillar lugn och ro om man säger så... Och jag vill inte ha ensamt ansvar för hunden bara för att jag "kan mest". JRT är inte hundrasen jag skulle ha valt i första hand, även fast jag tycker de verkar väldigt trevliga. Jag är nog mer inne på Dansk-Svensk gårdshund i så fall, jag har fått för mig att de ändå är rätt lika i utseende och beteende, men lite lugnare.

Ingen som har en russel att låna ut ett veckoslut...? :D
Gärna vara ordentligt överaktiv. Så han verkligen får känna på! :rofl: ;)

Sv: Jack Russel

Våran Jrt är en riktig soffpotatis :p Väldigt lugn inne, men har hur mycke energi som helst när man är ute med henne. Hon är otroligt arbetsvillig och lättmotiverad (tränar mycke lydnad.) Rätt skarpa är dom, så det gäller att framförallt vara konsekvent. Eftersom du kan tänka dig att gå kurser och aktivera hunden mycke tror jag att det är en ras för er! Dom är verkligen underbara :love:

Du kan få låna min!!!!

Inga problem, han är hur snäll som helst. Lite om honom:

Nixon som han heter, är 2 år i juli. Inga problem att gå ut och gå med...om man har brottar armar eller om man vill ha tennisarm.

Rör du honom i sängen/soffan, så var beredd på att få se tänder.

Är du inte snabb på morgonen så skiter han i köket om han har en dålig dag

Vaktar bra, skäller på allt, även om det inte är någon utanför.

Gör sina behov bra, markerar på alla buskar.

Tror inte jag har glömt något:D

Vill du låna honom? Jag kan skicka honom på posten!:idea:

Jag har träffat lika många JRT som DS och jag tycker att DS är nästan lika skarp på JRT..

Jag har en alldeles liten underbar JRT tik på 1 år på torsdag.. mycket fart i henne kräver aktivering men är oxå en soffpotatis utan dess like ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 159
Senast: paradiset
·
Hundavel & Ras Ja, något så ovanligt som en rastråd… :angel: Jag är hur kär som helst i min jack russel, han känns verkligen helt rätt för mig. Men...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 034
Senast: Hoppelhase
·
Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 526
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar