Som en jack russel, fast större?

Sv: Som en jack russel, fast större?

Fast det är ändå roligare om hundarna matchar varandra... :angel:

Fast om hundarna inte inte matchar blir det roligare att köpa matchande utrustning till dem. ;)

Bland det snyggaste jag sett var en gul labbe med svart koppel bredvid en svart labbe med gult koppel. :love:

Själv hade jag en röd golden med ljust läderhalsband och en ljus golden med mörkt läder på.

Oh, bra poäng! :idea:

För att utgå från befintligt tema behöver jag då en lila hund som jag kan köpa vita saker till. :p

Då är det ju pudel du ska ha ;) dom kommer ju tydligen i ALLA färger :p
poodles_pink_purple.jpg

Jaha, skönt för honom :)

En terrier är ju alltid en terrier, känns svärt o hitta något större med den viljan.
Ganska smidigt storlek har de ju med.

Jag minns inte om någon föreslagit den... men en softis kanske? De är visserligen varken lila eller jättestora, men de jag träffat har varit toppentrevliga hundar!

Yesss, haha! Fast den rosa var finast, men har ett koppel i den färgen så det funkar ju!

Jag har haft JRT i många år nu. Dessutom har jag haft chihuahua i en del år också. Nu känner jag samma som dig, nästa hund ska bli en stor hund. Efter att ha hjälpt en kompis att leta hund så har jag smygletat till mig själv också.

Jag hade faktiskt kunnat tänka mig att skaffa mig en rottweiler om det inte var för att de har så dåligt rykte. De jag träffat är sjukt lekfulla, arbetar gärna, slappnar av bra och gillar att hänga med på mycket. Precis som JRT med andra ord.

Jag har kikat lite på Grand Danios, men funderar på om den inte blir lite väl stor kanske. En rolig hund som är med på det mesta.

Sen är jag lite sugen på en mastiff. Men det blir ingenting med det.

Gillar de raser du räknar upp men ingen av de är aktuella pga av storleken. Jag tycker om och har mycket bättre koll på stora raser, men det är inte praktiskt när man åker massa buss och tåg. En sak som jag alltid tänkte på när jag hade min vita herde/schäfer var dessutom att jag faktiskt inte skulle kunna få hem åbäket om han bröt ett ben i skogen, eller få honom till veterinären utan bil. Han är väl närmare 70cm, 50kg så jag tänker mig något mittemellan det och jack russeln i storlek.

Min mamma har tre storpudlar och jag har varit ganska delaktig i deras uppfostran genom åren, samt ständig hundvakt och dom är superhärliga hundar! Kan absolut ligga under täcket några dagar utan att bli tossiga. Lugna innomhus men är hur busiga och roliga som helst när dom är ute. Har tränat en hel del lydnad med dom (främst den äldsta) och dom är roliga att jobba med. Vår äldsta tik (8 år) tappar dock ganska fort fokus om man gör samma sak för länge, hon blir helt enkelt uttråkad. Dom två andra (3 & 5 år) är hur lyhörda som helst och vill väldigt gärna vara till lags. Dam nr ett är lite speciell och inte särskilt rastypisk.

Har dessutom en kompis som har en toy- och en dvärgpudel och dom har jag också varit barnvakt åt samt umgåtts en hel del med. Dom är jättegoa och lyhörda, men jag tycker att dom är något skälligare. Eller bjäbbigare snarare.

Vet inte om de uppfyller dina krav, men storpudel är en hund jag varmt kan rekomendera! :bump:

Oh, bra poäng! :idea:

För att utgå från befintligt tema behöver jag då en lila hund som jag kan köpa vita saker till. :p

Nej nu får du faktiskt skärpa dig och tänka utanför boxen...! :mad:

BÅDA hundarna får förstås då nya prylar!! :D Köper du nytt till den nya blir det ju orättvist om den gamla inte får. Juh..! :p

Hehey! Tjatar jag om jag påminner om softisen igen?
Tänkte om du missade mitt inlägg? Jag blir så liten när jag inte har någon profilbild. :angel:
Ju mer jag funderar desto bättre verkar den passa. ^^
medelstor, förbaskat söta, ljusa i pälsen ( ; ) ) Inga omedelbara hälsoproblem såvitt jag vet - ett härligt terriertemperament dessutom!

Finsk lapphund? Glada, sociala och pigga hundar som inte verkar överenergiska.

Har du en vanlig lågställd?

Parson russel är väl lite större? Annars en JRTC-Jack russel?

Men skillnaden är ju ändå marginell mellan JRTC och SKK-reggade hundar. Det är inte ens säkert att man ser skillnad. Parson är den största JRT du kan få tag på, så större JRT än så hittar man inte på marknaden.

Nej nu får du faktiskt skärpa dig och tänka utanför boxen...! :mad:

BÅDA hundarna får förstås då nya prylar!! :D Köper du nytt till den nya blir det ju orättvist om den gamla inte får. Juh..! :p

Jahaa... du menar att man köper prylar till hundarna, inte hundar till de prylar man har!? :idea:

Hehey! Tjatar jag om jag påminner om softisen igen?
Tänkte om du missade mitt inlägg? Jag blir så liten när jag inte har någon profilbild. :angel:
Ju mer jag funderar desto bättre verkar den passa. ^^
medelstor, förbaskat söta, ljusa i pälsen ( ; ) ) Inga omedelbara hälsoproblem såvitt jag vet - ett härligt terriertemperament dessutom!

Nej, jag missade inte ditt inlägg, hade bara inte hunnit svara än. ;) Jag har väldigt lite uppfattning om hur de är, har nog aldrig träffat någon... skulle kunna vara intressant. Hur är det med pälsvård? Har ingen som helst erfarenhet av raser som måste trimmas/klippas/vad-man-nu-gör. Frågan gäller alltså även för pudel, schnauzer och de andra som nämnts.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag är helt ny här inne men har lurat runt och läst en massa trådar.. Som rubriken lyder så är det här ännu en rasvalstråd och...
2
Svar
22
· Visningar
2 878
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras ...från Lona, i alla fall på ett bra tag. Det är bara att inse, tiden rinner ut och jag får se till att bestämma mig för en ny hund...
2
Svar
27
· Visningar
3 439

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka