Jabadabadooooo !!!

P

Piffelina

Jag var bara tvungen att starta en tråd om hur glad jag är över att vi ska ha barn i april :banana::banana::banana:
Visst att jag mådde illa några veckor i början och sedan fortsatte det med en exterm trötthet, men mitt i allt så är det ändå underbart att vara gravid. Vad gör det att jag vaknar tidigt på morgonen på min lediga dag för att bebisen gör ett boxningspass i magen :D Eller att jag måste veta att det finns toalett i närheten för blåsan är nästintill obefintlig :rofl::rofl:
Jag ska ju snart bli mamma :love::love:
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Åh vad skönt att det är värt det..

Jag är själv gravid och med handen på hjärtat avskyr jag det som pesten, absolut värsta tillståndet jag någonsinn varit med om:crazy:

Får väl hoppas att det känns bättre snart annars vill jag aldrig mer vara gravid.
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Att vara gravid är en ständig kamp mot olika konstiga krämpor. Så snart man kommiet över en sak kommer det något annat :crazy:

Fast i slutändan är det ju värt det.

och grattis föresten, visste inte att du var gravid :)
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Ha ha tackar :D

Visste det knappt själv!

Ja det känns bara värre o värre, igår gick jag o la mig 20.00 o sov till 07.00, frågade min stackars sambo om jag är jobbig o krävande o han svarade att "nää du dricker ju bara oboy, äter bara knäckebröd o flingor o sover mest hela tiden"

Så jag antar att jag gått in i min egna lilla värld redan. :crazy:
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Jag hoppas föresten att min bebis ser ut som din, så där hårig :rofl:

Den måste vara den finaste av alla bebisar.
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Ja alltså jag har vetat om det sedan i mitten av augusti så det är inte nytt för min del. Med tanke på mitt illamående och trötthet som nu båda har släppt så kan jag äntligen njuta fullt ut. E bara så himla glad för det :banana::banana:
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Låter inget kul. Vilken vecka är du i?
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

9e v så jag har absolut inte gått något långt.

huuuu *storgråter* SÅ synd om mig!

Kan inte äta, är yr i bollen o går o lägger mig vid 17 då jag kommer hem efter jobbet o bara sover mig igenom kvällen som en dimma för att helt somna in vid 20.

O så kan jag bara äta det jag absolut bara vill, tex oboy och turkisk peppar, igår blev jag galet sugen på hummer o grät tills min sambo gick o köpte en, sen va jag skitglad o åt som en galning tills den var slut o somnade i nästa ögonblick:crazy:

Men som sagt, loligt för de få förunnade som mår bra!!!
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Jag vet hur det är, inte för att det är kul för dig att höra...
Men i v 11 började det lugna ner sig för mig med illamåendet. Någon vecka senare kom den extrema tröttheten, fast den har du ju redan... Mot mitt illamående hjälpte det med seaband på handlederna och mååånga paket med halstabletter och tuggummi.

Hoppas du snart känner dig bättre.
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Usch, ja. Man känner verkligen inte igen sig själv under en graviditet. Men jag tror nog det kommer kännas bättre snart, man "vänjer" sig vid att ha lite olika krämpor :)

Om du har en väldig halsbränna så bådar det gott för att få en liten lurvtuss som min Alvin. Jag hade grym halsbränna, tror det var allt hår på Alvin som killade i halsen :angel:
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Ville bara säga att du inte är ensam. Är förmodligen i vecka 6-8 och mår jätteilla. Kan knappt äta utan att de vänder sig i magen och trött är ja som bara den, vill du får du gärna skicka pm.
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Om du har en väldig halsbränna så bådar det gott för att få en liten lurvtuss som min Alvin. Jag hade grym halsbränna, tror det var allt hår på Alvin som killade i halsen

Vet att ovanstående är skrivet med glimten i ögat men jag är ändå intresserad av hur en sådan skröna kan leva vidare?:D

Fostersäcken är ju sluten.
Hur skulle en bebis i magen kunna påverka halsbränna eller inte genom sitt hår eller avsaknad av detta?;)

Jag har haft en enorm halsbränna med alla tre.
Av naturliga skäl tar ju bebisen upp plats och trycker emot alla inre organ.

Men en var flintis (kom v.29) Den andra hade lite fjun medan den sista såg ut som BarbaSkön när han kom!

Halsbrännan var -tyvärr- densamma..
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Grattis!!!:bump:
Ja visst kan det vara kämpigt,har själv mått jätte illa , och kräkts mkt ,och väldigt jobbig trötthet.Men det är värt det, ska ha i juni.
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Jag som normalt BRUKAR ha halsbränna har inte haft det på jättelänge :(

Jag kommer få en sån som är flintis upp till 3-års åldern ha ha inte för att det gör något men ändå!
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Det tyckte jag med. Tills han är nära på att knäcka mina revben och hela mitt humör :crazy: Jag vill bara att han ska UT! (Å det ska han snart också...) Jag saknar de där mysiga veckorna :love:
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

:rofl: Jag har druckit massor av o'boy sen början. Min sambo säger att han snart inte orkar släpa hem all mjölk *fniss*
 
Sv: Jabadabadooooo !!!

Tycker han att han gör ett stort jobb genom att bära hem mjölk kan du ju fråga om han skulle vilja byta med dig.

Bära 10 l mjölk dygnet runt liksom :smirk::smirk:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 820
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 737
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Kropp & Själ Jag borde ligga och sova nu men jag bröt ihop istället... Jag har fått världens bästa nyheter för ett tag sen. Jag ska bli moster :love...
Svar
8
· Visningar
2 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp