J*vla ponny! (långt)

Sv: J*vla ponny! (långt)

Ska åka iväg med transporten till Åby ATG-klinik om ungefär 11 timmar nu och jag behöver massor av peppning!!! Jag vet ju redan att hon e halt, men jag vet inte vart det sitter!! Hon kommer att röntgas och göras massa grejor med så jag behöver massa lycka till mm... :p:crazy:

Är varken ponnyns fel att den blivit sjuk från början, trampar av sig skorna, eller blir hovöm... Kanske skulle satsa på att bara umgås med din häst lite? Min ponny var konvalecent i uppåt ett år, kallade honom aldrig ponnyjävel eller klankade ner på honom. Jag var 12 år då och knatade runt med honom vid hand varje dag i snön och mörkret på vintern...

Snälla, läs hela tråden innan du skriver nått sånt till mig!!!

Det jag frågade efter nu (eller ja, vad ska man säga) bad om var lite peppning inför morgondagen!

Jag vill inte höra några mer sänkande kommentarer, har redan fått nog av dom i mitt liv! :(

Senast ändrad:

kan inte förstå hur man kan kalla sin häst för jävla ponny och säga att man är trött på den för att den har ont.
Jag skulle må jätte dåligt efter om jag sagt så.
Vill inte skrämma upp dej men om det är allvarligt kanske hon inte finns kvar om ett tag(man vet ju aldrig), då kommer du säkert ångra att du sagt sånna grejer:crazy:
Jag kommer själv snart få ta bort min ena häst. Vi har aldrig kommit varandra speciellt nära, jag är livrädd för honom. Men jag skulle aldrig säga jävla häst om honom:eek:

Snälla, snälla, snälla, snälla dig... Jag skrev i inlägget innan att jag inte ville ha några fler kommentarer om det jag skrev. Det är redan slutdiskuterat!

Det jag ville ha va peppningar, men det får man ju inte av nån...

TACK för att ni är så omtänksamma och gör så att det känns som om allt kommer gå super imon (not!)!

Jomen visst. Lycka till med din jävla ponny.;)
Tror inte det är så allvarligt. Hoppas att det bara är inflammationen i knät som inte vill ge med sej riktigt!:)

Det var mycket sämre än jag väntat! :(

3 resperkive 2 grader halt i knäna på frambenen...
Hon röntgades men dom hittade inget fel så vet. trodde att det kunde bero på något i brosket och det är ju inte så bra... :cool:
Hon ska på återbesök om två vrckor och sprutas igen och igen tre veckor efter det för att ev. spruta igen, för att bygga upp leden "från början".
Vet. trodde också att det var samma skada som innan som inte vill läka (och det är ju INTE heller bra)... :cry:

När jag kom tillbaka till skolan så var det första jag gjorde att bryta ihop, och lärare och kompisar fick trösta mig massor innan jag kunde berätta vad som hade hänt och lektionen kunde fortsätta... :crazy:

Jag älskar min ponny! :love:

Ajaj inte bra:( Får hoppas att det löser sej!

Nej, det känns inte som om det e så bra... :( :cry:

Ja, man hoppas ju verkligen att det blir bra, annart så får jag äl använda henne som avelssto.. ;)

Vet någon om det går att operera brosket i knäleden? :confused:

Tråkigt att höra, men du får hoppas på det bästa!
OM ifall hon nu inte skulle bli bra igen bör du tänka över det där med att sätta henne i avel - extra vikt kan inte vara bra för en häst som redan har ont i frambenen.

Immer

Jag ska ju självklart höra med veterinär om hon skulle klara att vara avelssto, annars får hon lånas ut som sällskapshäst...

Jag hoppas verkligen att hon blir bra, och hoppas att det går att operera bort om det är möjligt!

Ville bara säga det att min ponny hade liknande problem som din. Hon var halt i vänster fram och efter ett par dar åkte vi till ATG klinik
där hon behandlades för inflamation i knät. Efter 2 veckor när vi kom tillbaka var hon halt på 3 ben. Efter flera besök på klinik och hovslagare visade det sig att hon hade hovbölder på höger fram och höger bak. Tyvärr hade hovbölden i höger fram orsakat inflamation i hovbenet och hon blir t-märkt. Vissa ponnyer (sa veterinären) har så hög smärttröskel att de inte visar något vid hovbölder som sitter djupt.

Vad tråkigt att höra! Min dåförra häst fick tyvärr avlivas efter en artoskopi som visade att han hade ytterst dåligt med brosk.
Jag hoppas det går bättre för er!

Tyvärr så är det inte hovbölder, utan det sitter i knät! (eller kan hovbölder komma upp till knät... :confused:)

Synd att din ponny fick en liten triangel på fläsket, men det är ju bättre än att dom avlivas! :p

Jag vet inte riktigt vad det är för fel på brosket, men något är det ju...
Synd att din häst fick avlivas! :(

Jag hoppas verkligen inte att Copia får avlivas för då kan jag nog inte fortsätta leva!!!
Hon är verkligen mitt allt och min bästa kompis!

Jag älskar dig Copia! ;) :love:

Måla inte upp hur illa det kan gå än. Vänta tills veterinären i alla fall kommit så långt att de kan säga någotsånär säkert vad som är fel med henne. Kanske hon behöver ett sabbatsår helt enkelt och få vila och bygga upp sig själv igen och kanske kan man operera om det inte är något som är självläkande.

De är duktiga veterinärerna!

Tack för ditt posetiva inlägg!
Det gör verkligen så att jag ser i alla fall lite mer posetivt på hennes skada :crazy:

Jag ska be veterinärerna göra en titthåls-operation på henne, så att man vet säkert att det verkligen är brosket som är felet. :(

Jag är inte så glad just nu...

Min fick oxå knäledsinflamation. Har läkt och har börjat trava lite nu efter flera tappskor, hon har ändå haft boots på sig. Aja och igår så hade tåkappan åkt rätt in i hoven så hon va blockhalt :cry:

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 149
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 638
Senast: Freazer
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Klippa hund
  • Kattbilder #10