Ivers utredning fortsätter

Sv: Ivers utredning fortsätter

Iver är nu opererad och klar!

Både menisk och korsband var trasigt, ungefär en fjärdedel av korsbandet var helt trasigt och låg runtomkring knäet.

6 mån rehab kommer att visa om han blir återställd eller ej, så nu får vi alla hålla tummarna för det!

Tänker på dig Jessicah!

:eek: Eländes elände, men vi håller tummar och tassar för att det går vägen och att Iver är piggelin igen till sommaren :)

iver-apport-kaja.jpg

iver3.jpg

iver4.jpg

iver5.jpg

iver2.jpg

iver1.jpg

Underbara bilder på fina lilla Iver!:love:

Här hålls ALLA tummar, tår och tassar att Iver blir helt återställd.

Oj oj, håller tummarna igen att det ska gå bra och att han ska bli helt frisk :)

Tack för uppdateringen!

Jessicah: Jag håller tummar så hårt jag kan för att Iver ska bli återställd. Var du ner till Söderköping och opererade? Jag har ju haft en labbetik hemma hos mig efter att ha op:at korsband och rehabbat henne under en tid. Allt gick bra och idag är hon 3(4?) år gammal och i våras(förra våren? Mitt minne är kasst!) fick hon sin första kull. Jag minns att hon åt nåt tillskott under tiden hon var hos mig (vet inte exakt vad det var heller).

Lycka till med allt! Kram

Jag kan svara för Jessicah och säga att dom är nere i Söderköping ja, dom kommer hem imorgon igen!

Jag tvivlar inte en sekund på att Iver kommer att få den bästa rehaben man kan få, och att han med Jessicahs hjälp kommer att nå sin egna, maximal, potential!

Jag tvivlar inte en sekund på att Iver kommer att få den bästa rehaben man kan få, och att han med Jessicahs hjälp kommer att nå sin egna, maximal, potential!
Jag kan bara hålla med här, valpköpare som Jessicah är GULD! Hon och Iver har varit här och hämtat upp Ivers moster Boogie, som jag har lånat ut under en period så Jessicah har en hund att träna med under sin utbildning. Iver har klarat operationen bra och har en god prognos, om rehaben går som den ska - och det hoppas vi såklart! Vi håller alla tummar och tassar här!

Ahh, den vetten är guld! Labbetiken jag hade hemma op:ades också där och trots distansen höll han god kontakt och var det något man undrade över var det bara att skicka iväg ett mail, vi fick alltid jättebra svar på våra funderingar!

Jag är också övertygad om att Iver kommer få den bästa rehaben man kan få!

delvis kl

Tack allihopa för eran omtanke.

Vi är hemma igen, fruktansvärt trötta men hemma. :love:

Nu håller vi tummarna för att rehab går bra o att han återhämtar sej o blir helt frisk.

Iver började sin rehab med att dra på sig en biverkning på en av medicinerna som tydligen gått riktigt hårt åt inuti kroppen på honom.
Stackars mitt hjärta mår inte bra.. :cry:

Själva knäet ser okej ut iaf, det skulle gå i vågor i läkningen som med allt annat så det är väll bar att ögonen vänjer sig.

Men usch va jobbigt det är att se sin überglada unghund helt slö, illamående och utslagen. :(

Stackarn :cry:

Finns det möjlighet att byta medicin eller är det bara att härda ut?

Stackarn :cry:

Finns det möjlighet att byta medicin eller är det bara att härda ut?

Ja nu tar vi ett uppehåll och ser hur fort han blir bättre, risken är ju att det är jobbigare att vara utan den stora smärtlindring som medicinen ger. Förhoppningsvis behövs bara ett par dagars paus för kroppen, annars får vi försöka se över nått annat "sämre" alternativ eller hur man ska förklara.

nä men fy... stackars lilla vovve och stackars dig :(. håller tummarna för att allt blir bra snabbt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka