italiensk hingst

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare blindabelinda
  • Startdatum Startdatum
B

blindabelinda

vet inte om tråden ska ligga här eller under "avel", men nu ligger den här iaf..

jo, jag undrar hur en italiensk travare ser ut?
kanske går det inte att säga något specifikt, men jag ska på söndag hämta en ettåring vars pappa är italienare, det hade varit roligt om man kunde få en fingervisning om hurdan han kan tänkas bli som vuxen.

finns det kanske t.o.m någon här som har en italiensk travare?

är varenne italienare?
där ser man.. jag som trodde han var fransman :)
det finns alltså inget som särkiljer dom italienska?

Har haft hand om en italiensk avelshingt..kommer inte ihåg vad han hette :o

Han var en ganska stor pojke med långa ben..

okej..
har du inga bilder?
det jag undrar mer än annat är om man kan säga nåt specielt om dom italienska?
som dom franska brukar ju benämnas som korta och kompakta, medans dom amerikanska är mer långlinjerade och slanka..

Dom italienska är som dom svenska...mest amerikanskt blod..
Jag har en E:Supergill hemma..han är italienare
cisco.jpg

hm.. okej, ja den hästen var ju snygg iaf!

den förklaringen jag har fått av hingstens pappa är att han är medelgrov, har relativt stort huvud som är något konvex..

De flesta italienska hästarna är i regel efter amerikanska travare. Som t ex Supergill. Han är ju exporterad till Italien. Varennes pappa är ju också från USA och Viking Kronos med. Det finns ingen ras som heter italiensk travare. Det är ungefär som med svenska travare - de är ju franska eller amerikanska (i viss mån ryska) från början.

:bump: :bump: :bump:

Vad är det för hingst som är far till eran då??

Annars så är det oftast amerikansk stam på hästarna i Italien...Supergill(som är helamerikansk, men står i Italien) lämnar nästan alltid kloka vrålsnygga hästar...men då kostar han över 100 000 att betäcka med också :cool:

tyvärr så är jag så slarvig/glömsk att jag kommer inte ihåg vad han heter.. men hästen är inte min än, ska hämta honom på söndag :)

säljaren sa (naturligtvis) att både lille och fadern är väldigt snygga och med fin kropp.
det jag vet är att hingsten stod här då lillen blev till, alltså för två år sedan (han är ett år nu) men sen skickades tillbaka till italien igen..

hade en passhäst som var italienare. han var liten och smäcker. en annan häst i samma stall var också italienare. han var lång, stor och skranglig.

okej!
det går alltså inte säga något specifikt som kännetecknar en italienare..
jaja, det är väl inte mycket annat att göra än att vänta och se :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 638
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama