Islänning med mustasch

Koriander

Trådstartare
Hur vanligt är det med mustasch på islänning? Har läst att en del kallblod kan ha det, men en islänning? Någon mer som har en mustaschnisse?

Sv: Islänning med mustasch

Jag såg en på island, och han hade LÅNG mustasch :rofl:
Vi skrattade gott åt det ;)
Men han är nog den enda jag sett :)

Vår häst får mustasch på vintern men "betar" bort den sedan. Hans pappa en rejäl också. Flera av avkommorna har det.

Har sett en när jag var på Island, och han hette Alfred :rofl: och han hade mycket mustach, såg skitkul ut :D

Min mustaschnisse är också fux med bläs, stor som en halv ardenner, tregångare och har en ardenners temperament, så ibland undrar jag var han fått sina gener ifrån.. Men han är registrerad och har två mycket kända hingstar i sin stam;)

MEN! Fux med bläs?

Jag har också sett honom! :D

HAHA JAA!! Alfred var fux med ganska bred bläs och ljusare man och svans!

Vart, hur och när såg du honom!?

Försöker hitta bilder på min dator men hittar inte, ska kolla min hårddisk senare om jag hittar island-mappen där!

Jag har bild på min stationära dator, ska leta, vet att jag har bild på mussen :D

Såg honom på södra island, hos Dúna :D

Min mustaschnisse är också fux med bläs, stor som en halv ardenner, tregångare och har en ardenners temperament, så ibland undrar jag var han fått sina gener ifrån.. Men han är registrerad och har två mycket kända hingstar i sin stam;)

Hervar o Hrafn?

Jag har bild på min stationära dator, ska leta, vet att jag har bild på mussen :D

Såg honom på södra island, hos Dúna :D

Ååh, men ja då är det samma ^^ Var på ridresa där en veka och vi red runt Hekla, helt underbart :D

åh, glömde ta med min externa hårddisk in. Haha fan då! Lägger upp bild imorgon om jag hittar ;) Kul om du också lägger in :D

Jag har ett vackert 15-årigt sto efter Mökkur som får en mustasch varje vinter. Hon är inte grov och har verkligen ingen kallblodstemperament, dessutom är hon sto, men mustasch får hon likväl :-)

Min polle får också lite mustasch på vintern :)
Jag tycker mest att han ser ut som en valross :D

31921411.jpg

31921412.jpg

Senast ändrad:

Min Filipus har mustasch! :D Hittade dock ingen bra bild på den, ska fixa bild nån dag.

*kl*

gammelhästen här hemma har en liten fin mustasch som man kan kamma åt sidorna :D ska se om jag kan hitta någon bra bild

Han är efter Fákur från Hästeryd, ff är Mökkur från Varmalaek. Mamman är för mig helt okänd. Anlaget kan ju komma från vilken sida som helst.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 491
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 928
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
737
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka