Sv: Islangshästföl
De är såå olika vad ett föl kostar.
Uppfödaren som ska leva bara på aveln måste kanske ta lite mera och kan ta mera om den är känd bara för namnets skull.
Medans hobbyuppfödaren tar 2 föl om året kasnke och är inte ute för att tjäna pengar utan tycker de är kul bara å kan komma ner i pris då!
Sedan beror de ju på vad man är ute efter.
Söker du en kommande VM häst där du sedan ska kunna ta ett föl på får du nog va berädd på att ge lite mer.
Än om du söker en skogsmulle för att ev kunna tävla ev klubbtävlingar och möjligen träna hemme för instruktör då blir de billigare!
Jag letar islandshäst och jag är en hobbyryttare som kanske tävlar klubbnivå och strax under typ blåbärstävklingar på sin höjd.
Jag tävlar inte för att vinna utan jag tävlar för gemenskapet man får med hästfolk!
Jag kan komma sist i en tävling och endå har superroligt på en tävling och åka hem med ett leeende på mina läppar=)
Jag tycker om att träna för intruktör regelbundet dock och man vill ju ha en häst med bra gång men de behöver ju inge va de där lilla extra gångarten!
Hästen kan ha någe skönhetsfel inga problem för min del så länge de inte gör hästen halt eller nått sånt!
Typ en knöl på nosryggen , ett öra som står fel mm!
Men jag skulel inte ge mer än 15000:- för ett föl och då ska de va ett rätt fint föl men inge WOW föl