Islandsträns - inspirationstråd!

Sv: Islandsträns - inspirationstråd!

Vilken fin bild! :)
Jag är väldigt sugen på ett PS träns och tror min känsliga kille skulle gilla det. Men jag vill inte ha remont för han har inget remonthuvud, alla jag provat sitter inge bra och den lackade nosgrimman är jag tveksam till så jag har kikat på ett av de andra. Hur upplever du storlekarna? Min ligger ju mellan cob och full, men mer mot full :)

Taaack!:)

Jag upplever de som normala/mot stora i både remont och engelsk nosgrimma. Dock är remontnosgrimman på yttersta hålet på min "bred-huvade", stora islandshäst men då sitter den inte alls hårt och det finns plats att göra fler hår om det behövs. Engelska nosgrimman är rymlig och likaså sidostycken. :) Jag skulle gissa på att din ska ha Island/COB och om den inte passar kan du ju alltid byta!

kl*
Jag ställer mig till skaran som har micklem. Äger 2 vanliga (typ 7 år gammla!) engelska träns och ett nytt tyvärr ingen bild men fint brunt i typ "new market"-brun, 1 sidpull o ett hackamore. Doch använder jag bara micklemet på både isisen och ponnyn :)
/IMG_20130503_124115.jpg[/IMG]

Bild på mitt engelska träns, hade dock inget bett på :P

DSC_0780.jpg

Mejlade till dom och frågade om storlek och dom tyckte jag skulle beställa full :) Bara att byta annars.

Hoppas på bidrag i födelsedagspresent nu bara ;) Hade vart kul att kunna klicka hem ett sånt under helgen!

Då är vi två som önskar oss PS-träns i födelsedagspresent :D
Vilken modell tänker du?

Flat out revolution är jag mest inne på! :D Islandstränsen går båda bort för Laukur har inget remonthuvud och jag är skeptisk till den lackade nosgrimman. Vill ha ett enklare som passar vid alla tillfällen :) Du då?

Det blir han säkert jättefin i! Jag skulle vilja ha ett Iceland Hekla revolution (det med engelsk nosgrimma), så kan jag variera det och mitt nuvarande remont-träns, och framför allt ha PS-tränset vid lektioner och tävling. Men så gillar jag ju lite lack och bling bling ;)

Tror jag kommer passa Mackan superbra! :)
Då är det bara att hoppas på ett träns i present nu då ;)

Jag får stryka ps tränsen från min lista.
Har fått en bebis med världens minsta huvud!!

Någon som har tips på remontnosgrimmor som är korta?
Den vi har nu är för lång över nosdelen, så när nosgrimman är spänd så står själva nosdelen rakt upp.. Snyggt ... NOT! Haha

Grattis! - till samma problem som jag har... Har supersvårt att hitta nosgrimma till 01:an. Har en specialsydd som passar henne... Hojta om du hittar nått.

Jag köpte mig ett nytt litet sto för 3 månader sen som jag har precis samma problem med så håller utkik vad du får för tips ;)

Verkar som om vi är ett par stycken ;)
Håller på att kolla upp möjligheten att specialbeställa från någon ...

*KL*

IMG_5093.jpg

Träns i Threadstones "Rich tan"-serie, d v s fantastiskt mjukt, specialbehandlat läder. Säljs med achengrimma där både "snokremmen" och dess fäste går att ta bort.

Ni som har problem med för lång remont-rem, Geller de även om man köper lösa i strl ponny?
Eller kanske inte finns så många sanna häller?

Iofs kanske snarpur kan ha det, cob grimman är på innersta hålet ....

Der beror på hur stort huvud hästen har i övrigt. på mitt fuxsto gick det bra med ponny strl på remont.

annars har topreiter remont i korta storlekar över snoken (har mitt andra sto)

Liknande trådar

Fritid Jag tänkte att vi kunde ha en inspirationstråd för friluftsliv/ vandring/ utomhusaktiviteter etc. Har du varit på något speciellt ställe...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: Araminta
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 489
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
783
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 467
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama