Islandsträns - inspirationstråd!

Nu har jag kollat igenom hela tråden och letat på typ alla webshoppar som nämns i den. Tyvärr verkar det lika vanligt med spännen i nacken som ingen käkrem? Vill ha ett "vanligt" nackstycke men att nosgrimman sitter i den ena remmen och bettet i den andra helt enkelt.

De som ligger bäst till hand då är PS flat out:
http://www.psofsweden.se/sv/for-hasten/trans-flat-out-revolution.html

eller PS levade:
http://www.psofsweden.se/sv/for-hasten/trans-levade-revolution.html

Men jag tycker deras pannbandslösning är så himla himla ful. Bla.

Eller så behåller jag helt enkelt Höökstränset o sätter på ett pannband:
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300379&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Någon som har tips på träns utan spännen i nacken o med engelsk nosgrimma?
Jag har precis skaffat tränset på hööks och satt dit mitt pannband från ps of Sweden. Ursnyggt!
Däremot var det lite stort i storleken så har fått göra nya hål överallt, men så har ju min bebis ett minihuvud också ;)

b116579.jpg

b116578.jpg

b116576.jpg

b116574.jpg

Här på sista bilden syns även en del av pannabandet

Jag kollade lite mer på det idag o jag kommer behålla. Betydligt bättre läder än många andra Hööksträns tycker jag så jag ska nog stå ut med det som vardagsträns :) Är dock väldigt ledsen att pannbandet på Hööks med likadana pärlor bara finns med andra färger i svart. Ville ha de ljusa :p Så det blir nog något simpelt pannband som är lättare att hålla rent (det är väl inte bara min hästs ponnylugg som skitar ned utsidan på pannbandet va?).

Våra träns! :)
(Hoppas ni bilderna kommer upp)
Kanske inte bästa bilden, men det högra är iaf ett "Claridge house". Det vänstra är oxå nån sorts claride house...Iaf, jättebra träns. Prisvärda!!

Våra träns! :)
(Hoppas ni bilderna kommer upp)
Kanske inte bästa bilden, men det högra är iaf ett "Claridge house". Det vänstra är oxå nån sorts claride house...Iaf, jättebra träns. Prisvärda!!
De syns inte.. har du lagt ut dem på nätet först? Om inte, gör det, högerklicka och välj "kopiera bildwebbadress" och lägg in :)

Jag använder mig utav två stycken träns, dock har jag bara bild på det ena som ni kan se under.
Nosgrimma och huvudlag är ifrån Hilbar. Gillar det jättemycket.
Mitt andra träns är ifrån prestige och används mestadels när vi skall vara lite extra fina. :D

img_3099_53b0a107ddf2b37ee58d5109.jpg

iuyhgfds_057_5416cd6c2a6b225d366260d6.jpg

Nuu! Hoppas de funkar...(Men somsagt ingen bra bild)
Det högra är ngt Claridge House. prisvärt och jättebra! Är jättesmidigt! Det enda dåliga är att "pärlorna" snabbt faller av.
Det vänstra vet jag inte vart det är ifrån eller vilket märke. Men det är jättebra träns, verkligen!
Köpte ett nytt träns på Hööks idag, har inte hunnit rida i det. Ett Claridge house igen :P Nu med anatomiskt nackstycke! :)
159_5431a1bc2a6b224116cac609.jpg

161_5431a23b9606ee36ed31876f.jpg

Puttar upp den här tråden med mitt nya träns från Fakur design som jag älskar! Tycker nosgrimman är så fin till hennes mörka färg.
7FD17096-3920-4A07-A4BF-42DD198D8A05.png

Däremot skulle jag behöva en vardagsnosgrimma och skulle gärna vilja ha en bred, platt hög nosgrimma (eller remont). Någon som har tips på en sådan?

Har även ett rundflätat träns från catago med remontgrimma som jag gillat. Dessvärre går inte nosgrimman att ta loss från pannbandet som håller ihop huvudlaget.

Ni som använder flera olika träns, har ni de färdiga med ett bett i varje träns eller byter ni och sätter dit bettet varje gång ni byter träns?

Liknande trådar

Fritid Jag tänkte att vi kunde ha en inspirationstråd för friluftsliv/ vandring/ utomhusaktiviteter etc. Har du varit på något speciellt ställe...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: Araminta
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 489
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
783
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 467
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama