Islandsträns - inspirationstråd!

Sv: Islandsträns - inspirationstråd!

Åh, verkligen, fattade inte riktigt vad du menade innan jag kollade. Tack för tipset!

MEN!
Dina bilder funkar inte!
Vad tycker du om tränsen från PS?
Vill gärna se dina bilder, och gärna fler bilder om du har ..
Är såhääääär nära att beställa ett till Tinna nästa löning :angel:

Jag har/är sugen på att köpa. Men fått rapport om att nackstyckena är väldigt BREDA.. O_o

Tycker PS-tränsen ser så oerhört grova ut. Kanske funkar på hästar med grövre och större huvuden, men många islandshästar är ju så nätta och petita att det verkligen bara ser dumt ut. :D Hästen här ovan passade dock väldigt bra i sina!

Gör mig inte så mkt att det kanske SER klumpigt ut, jag vill åt funktionen ;)

Här är vårt alldagliga träns, men det är det jag tycker mest om :) Huvudlaget och pannbandet är från Jacson och nosgrimman är från Emmishopen. Hera är fortfarande så liten så jag behövde en mini nosgrimma så på Emmishopen hittade jag denna på 19 cm!

944828_10151857018663107_752393474_n.jpg

Sen har vi detta träns från hööks, men där är nosgrimman lite stor så den sitter lite dumt över bettet, men hon växer säkert i det så småningom :D

969190_10151498675603107_1457242624_n.jpg

Jag skulle vilja hitta nåt kul träns, har sett att det finns tyglar i olika färger oxå, jag gillar de med invävda gummitrådar. använder storlek ponny på tyglar eftersom full blir alldeles för långa. Tycker att mickelm tränsen ser jättebekväma ut och så är de snygga, ett sånt skulle jag kunna tänka mig.

Nackstycket är brett men det är också själva grejen med tränset att trycket bakom öronen ska vara fördelat. :) Hästen trivs med det och det ligger väldigt bra på min pålle som har ett grovt ansikte.

Jag har ett vanligt aachenträns på min lilla kille, det från börjes (här utan aachenremmen dock):
Just_nu_sodoll_har_fotat_nar_jag_red_liten_fisk_D_U_want_pics_later_Hasten_forsokte_sticka_xD_x2.jpg

Men jag skulle så gärna vilja ha ett medeltids-inspirerat träns till honom i framtiden. Detta ska jag även rista in hans namn i på ena sidostycket. I runskrift. Historiefreak som jag är så fascineras jag av islänningarnas historia, att de är gamla vikingahästar osv.. ;)
Så nåt i den här stilen skulle vara så kul!
Z_med_trns.jpg

KL Jag äger fö några träns, kan man väl säga :p :
11673_10151540126899612_442756850_n.jpg

Min favvonosgrimma:
557825_10151298975454612_197599626_n.jpg

O jag har ju köpt lite nytt i tränsväg så här kommer nya bilder.

Hemmasytt nackstycke+nitpannband ihop med Fagerdesigns "Oscar" nosgrimma
dsc_2576.jpg

Rambo Micklem, här utan bett
wpid-dsc_0610.jpg

Nosgrimma från Karlslund
wpid-dsc_0643.jpg

MEN!
Dina bilder funkar inte!
Vad tycker du om tränsen från PS?
Vill gärna se dina bilder, och gärna fler bilder om du har ..
Är såhääääär nära att beställa ett till Tinna nästa löning :angel:

Själv rååååååkade ja klicka hem ett ps träns :banana: Ska bli spännande att testa..

Jag är jättenyfiken på ett PS träns! Vill ha ett PS träns och ett Micklem! Tänk om man vore rik :D

Jag var inne på ett micklem förut, men nu har jag fastnat för PS tränsen.
Det får bli ett sånt när jag vet att fröken är helt frisk!

Jag tycker ps tränsen är mer anatomiskt anpassade än micklemtränset.
Jag har provat ett micklem och upplevde att det blev väldigt stumt, Tinna blev mer stadig - men inte mjukare eller mer avslappnad utan hon blev mest stum.
Tycker om formningen runt öronen på ps tränsen bl.a.
Sen är dom 100 ggr snyggare ;)

Snyggare är dom helt klart! ;) Har inte provat något av dom så jag vet inte hur min lilla herre skulle reagera :)

Jag är jättenyfiken på ett PS träns! Vill ha ett PS träns och ett Micklem! Tänk om man vore rik :D

Jag har både micklem och snart ps :o Jag älskar mitt micklem, på Örn gav det enorm skillnad, men Yr är effekten inte alls lika stor. Så hoppas att ps tränset faller bättre i smaken på min kräsna dam :)

Liknande trådar

Fritid Jag tänkte att vi kunde ha en inspirationstråd för friluftsliv/ vandring/ utomhusaktiviteter etc. Har du varit på något speciellt ställe...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: Araminta
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 489
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
784
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 467
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama