Islandsträns - inspirationstråd!

Sv: Islandsträns - inspirationstråd!

KL

Älskar mina Biothane- tyglar från Fákur design. Såg nu att det även fanns träns i det materialet. Är det ngn som har testat? Jag är sjukt sugen på det röda tränset med röda tyglar till min fux :d Slurp!

Tror ni det blir svettigt och äckligt att ha på sig runt huvudet?

Hur/var får man tag på ett sådant? :love:
Har fantiserat om ett sådant träns i perioder, men aldrig någonsin sett något. Och jag är nog tyvärr inte händig nog att kunna göra ett träns själv heller :p

Det är min vän som syr dem, PMar dig :D

Jag har inte islandshäst, men föll för ett islandsträns från Catago så jag slog till :)
A044B129-9EE5-4087-95E4-B00CF149D906-10323-000011C9BB191A60_zps7ba106d7.jpg

I LOVE IT!

Säg till när du ska sälja det ;)

kl.

Jag har massor med träns och tyvärr inte bilder på alla... men här kommer det jag för tillfället använder mest! Det syns inte så bra på bilden där det sitter på hästen, så en bild utan häst:
p5220093_519d166addf2b36b451297c5.jpg

(älskar pannbandet från cavallo!)
och en bild med häst:
p5220084_519cc0fee087c357c952e082.jpg

:D

Jag har ett knallgult, det är super för det är jättelätt att göra rent. Inte så många som har ett sånt så de kan inte "försvinna" heller vilket är ett stort + :D

Inget svettigt och äckligt vad jag har märkt av, om det är tränset du menar :)

Jag har ett knallgult, det är super för det är jättelätt att göra rent. Inte så många som har ett sånt så de kan inte "försvinna" heller vilket är ett stort + :D

Slänger med en bild på det också:
dsc01574_519d1d92e087c34234aa5b6b.jpg

Senast ändrad:

det blev dubbletter av mitt inlägg, eller till och med tre av samma jäkla inlägg...

Åh vad fint det var!!! :love: Tack för att du tog dig tid att lägga in ett kort :)

Verkligen underbart fint!!!

Ja jag tycker det är grymt coolt! Jag gick och suktade efter det hela VM-veckan i Österrike, tillslut var jag tvungen att köpa det!

Men det ABSOLUT bästa med det är hur otroligt smidigt det är att göra rent, en fuktig trasa och det är som nytt igen! :D (finns inget drygare än att putsa träns om man frågar mig;) )

Slänger med en bild på det också:
dsc01574_519d1d92e087c34234aa5b6b.jpg

Ett sånt med tyglar skulle jag oxå vilja ha och ta bort pannbandet bara. Vet du vad de är för märke?
Enda gula och oranga jag sett har vart på ebay och de har sett ut som teryleneband med ett tunt lager biothane ovanpå

Bra fråga ;) Jag köpte det på VM sist som sagt, kommer inte ihåg vad det är för märke men jag ska göra ett försök att kolla upp det! Har inte heller sett ett lika efter det, men kanske i Berlin? :)

Åh snyggt det gula!!! Vill ha ett sådant fast i rosa ;)

Det fanns rosa!!! :D

Jag ville SÅÅÅ gärna ha det, men på en fux... njaeh :/ I dagsläget skulle jag dock inte tveka en sekund på att köpa det rosa om jag ser dom igen! :D

Jag har bara själva huvudlaget men är jättenöjd! Sitter bra och blir inte äckligt, det är ju ganska smalt så jag tror inte det stänger in så mycket.

Har vi samma fabless för flätor ;)

Magica : jag har köpt det på MyOne, finns på emmishopen också tror jag. Det är rostfria spännen, snygga spännen dessutom, men de sitter ju i nacken. Finns i brunt och svart, mitt är brunt.

Senast ändrad:

Åh jag hoppas jag hittar ett i rosa i Falsterbo i år :D

Det finns rosa på djurdesign.se bland annat :-) Hade jag inte haft en fux hade det varit ett självklart val. Jag är väldigt rosa av mig!

Min krake är vansinnigt snygg i orange och rött. Men rosa... det skär sig så det gör ont i mig men ibland kan jag bara inte hia mig och sätta på lite rosa fluff eller annat på ngn grimma eller så. Men det gör nästan ont i ögonen :p

*KL*
Nån som vet om det finns i lite starkare rosa. Tycker inte den ljusrosa är fin.

Liknande trådar

Fritid Jag tänkte att vi kunde ha en inspirationstråd för friluftsliv/ vandring/ utomhusaktiviteter etc. Har du varit på något speciellt ställe...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: Araminta
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 489
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
784
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 467
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama