Islandshästsidan

Sv: Islandshästsidan

Man KAN hitta om man bläddrar väääääääääääääääääääääääldigt långt bak;)

Det har tyvärr blivit så att det man undrar och har funderingar över numera tas i mail, via msn eller andra komunikationsvägar
*Delvis knapprån* Jag förstår att ni som är lite seriösa har tröttnat. Jag har upplevt samma sak då det gäller vissa andra forumsidor här. Någon här fick en idé om att starta ett nätverk där vi mer seriöst ventilerar och diskuterar i ett visst ämne. Vi tar det via e-post men roligaste är då vi gör ett telefonmöte då alla kan vara med o prata samtidigt :)

*Delvis knapprån* Jag förstår att ni som är lite seriösa har tröttnat. Jag har upplevt samma sak då det gäller vissa andra forumsidor här. Någon här fick en idé om att starta ett nätverk där vi mer seriöst ventilerar och diskuterar i ett visst ämne. Vi tar det via e-post men roligaste är då vi gör ett telefonmöte då alla kan vara med o prata samtidigt :)

Det är ju ganska tråkigt, då kan vi lika gärna göra hela Buke till ett enda stort forum som heter Gnägg eftersom inga seriösa kommer att ställa frågor eller besvara dom.

Jag vill även att dom som nyss börjat med islandshästar eller någon annan hästsport ska få svar av såna som är seriösa uppfödare eller som hållt på med hästar i många år men då ska inte frågorna bestå av vad hästarnas namn betyder eller hur alla andras "raggsockar" ser ut eller varför islandshästar kan bära så mycket mm utan då ska det vara seriösa frågor om utbildning och tävling.

*kl*

Varför inte döpa om islandshästforumet till
kanske: "Gångartsridning"?
Då fokuserar man kanske mer på vad som ska vara där, och slipper
ett gäng: vad heter din isis-trådar, eftersom det inte blir lika
uttalat rasspecifikt?

*läser en hel del, skriver minimalt*

...fast nu verkar Gunnar ha möblerat om i motsatt riktning.

Nu är tävlingsrubriken borta, det finns inga tävlingsforum längre utan bara hästforum varav ett är "islandshäst".

Vilket alltså är lika med isis-gnägg.

Jaja, alla får inte som de vill ;)

Någon som vet om det finns något annat seriöst renodlat gångarts- och tävlingsforum utan total fjortis- och chat-dominans någon annanstans ?

Seså, fly inte så snabbt S-kedjan! Gunnar är inte klar ännu!

Varför inte passa på och önska ett Gnägg-underforum till isis-forumet, så att isis-forumet kan hantera ridningen och chattandet får en egen plats?

öh.

det är önskat - lääääääääänge ;)

eg kan jag inte se varför det skulle vara kopplat till gångartsridning öht, i så fall skulle man dela gnägg så det blev mer lockande att hålla till där.

Tex isis-gnägg, ponny-gnägg, häst-gnägg ?

Problemet är att alla jag vill prata med flytt för länge sen :cry:

Fråga tex mandalaki när hon iddes öppna en tråd på islandshäst senast :cool:

Det går snabbt att bredda en sida så den chattas sönder.

Men jag vet inte hur man ska få tillbaka de seriösa användarna ?

Se gärna mitt svar i den andra tråden, förändringar och förbättringar är på gång, det tar lite tid. Men nu när båda barnen för tillfället är friska går det lite fortare. Det borde handla om dagar nu och inte veckor.

Fråga tex mandalaki när hon iddes öppna en tråd på islandshäst senast :cool:

Jag ids allt, om inte annat för att jag hoppas hitta de där intressanta inläggen som alltid fanns där förr. Och jag hade aldrig kritiserat om jag inte läste. Det är just läsa jag vill där just nu, snarare än skriva. Men jag stänger trådarna rätt snabbt när jag ser hur sönderchattat där är.

Dock tror jag vi kan hoppas på bättring när Gunnar meckat klart.;)

Varför inte passa på och önska ett Gnägg-underforum till isis-forumet, så att isis-forumet kan hantera ridningen och chattandet får en egen plats?

Men då borde det finnas Gnägg-underforum till alla trådar!? Dressyr, distans, körning, hoppning mm chatta kan dom väl dessutom ta hand om på chatten!?

Det är tyvärr lika illa inne på "Western" allt ska chattas sönder och trådarna handlar bara om trams:crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 157
Senast: Gunnar
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 031
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 363
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30