Islandshästgymnasium

C

Chiiaw

Är lite sugen på att gå på ett gymnasium med islandshästinrikting, har ni några tips om skolor med den inriktningen som är runt göteborgsområdet? Vet ju att August Kobbs finns men jag hittar inte deras hemsida, eller har dem ens någon? Någon som kan berätta lite från egna erfarenheter hur det är på dem olika skolorna som finns? Och vilka jobb finns det efteråt? Det måste ju vara jobb med en lön man kan leva på. Vill veta det mesta så skriv allt ni kommer på! :D

Sv: Islandshästgymnasium

Hej!

Jag har ingen erfarenhet av de gymnasium du söker men hittade August kobbs hemsida om Islandshäst inriktningen. Tyvärr ingen start Ht 2010 :(

Jag gick själv naturbruk inriktning häst i Rättvik. Jobbar nu som undersköterska. Tror rätt kontakter och vidarutbildning krävs för att få ett bra jobb. Sen om man kan leva på lönen som anställd man får vet jag inte.

Mvh Maria

http://www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c0/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvYwN3jxBDAyNjT0sfdy9Pg1BvM_2CbEdFAK_db0s!/?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/goteborg.se/goteborg_se/PolitikoOrganisation/Organisation/Enheter/Gymnasieskola/Burgarden/lnkrub_N610_bug_Gymnasieutbildningar/art_N610_bug_hastgymnasium

Okej, tack :)

Jag har rätt så bra kontakter och folk som gärna hjälper mig med min träning men det känns som en rätt så stor chansning att gå en hel islandshästutbildning för att kanske få ett jobb :grin: Men det känns samtidigt som det är den enda riktningen jag vill gå och som jag vill satsa på ;)

Kommunen har bestämt sig för o lägga ner Kobbs hästutbildning tyvärr. Skolan är jättebra, tog studenten från djurvårdsprogrammet -09. De vill gärna ha utbildningen kvar, men får som sagt inte.

Vet inget skola som har islandsinriktning i GBG-området men Wången o Dillegård finns ju uppåt i landet. :P

Okej, vet du varför? :o

Jag skulle gärna gått på Dille eller Wången men det blir ju lite jobbigt att bo så himla långt bort från familjen och alla djur, och att dessutom köra upp hästen dit skulle bli rätt så dyrt :grin:

Nja det blir nog till att gå media eller något och försöka rida och lära mig mer på fritiden :)

tror det var något om att det finns så många andra hästutbildningar runt om. Dom tar inte hänsyn till att ingen av dom har islandshästinriktning. det brukar "bara" vara en klass i varje årskurs så de tycker väl att intresset är för litet och eftersom det finns andra hästutbilningar så är det inte värt att lägga extra kraft och pengar på så som de gör med trädgårdsutbildningen som Kobbs har, dom brukar vara runt max 5 varje år.

Ska du välja gymnasium till våren? annars kanske det kan vara värt att gå på kommunpolitikerna (tror att det är de som bestämmer) om att starta programmet igen.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 186
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 872
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 162
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar