Islandshästen 3A - Hingstannonsbilagan...

M

manily

... hade kommit i lådan idag :). Nu vill jag höra alla era tyckerier! Snyggaste annonsen? Snyckaste hingsten? Något annat ni kom att tänka på?

Sv: Islandshästen 3A - Hingstannonsbilagan...

Vissa kunde valt en bättre bild, t ex Thattur frá Arnarholi ser man inte mycket av.

Birkir från Skáneyland är snygg. :love: Dumma Svala! :mad: :)

Hej!

Jag har ej fått min ännu så jag kan ej tycka ännu :( Jag längtar ännu mer efter den nu ju!

Jenny

em76 skrev:
Vissa kunde valt en bättre bild, t ex Thattur frá Arnarholi ser man inte mycket av.

Nä, han är inte mycket mer än en siluett, men stranden han står på ser fin ut i alla fall :p

Andra bilder jag reagerade på vid en förtsa genomtittning var Hrannar från Wahlberg (gapande häst i märkligt moment), Skorri frá Blönduósi (fin man, men man ser inte så mycket av själva hästen direkt :p ) och Hamur (som står på tå med ena frambenet).

Av bildvalet att döma vill Fönix ägare locka alla familjehästsavlare :p

jennan skrev:
Hej!

Jag har ej fått min ännu så jag kan ej tycka ännu :( Jag längtar ännu mer efter den nu ju!

Jenny

Du får tjata på brevbäraren så att han skyndar sig på! Elle har du bara inte hunnit hem och vittjat brevlådan än?

Ja, Fönix-bilden var väldigt fin!! Ska se över tidningen igen! Många fyrgångshästar - det tycker jag är roligt!

hej alla! jag gillade Thorsteinn och Faldur!! :banana: läckra hästar!!Det fanns ju många att välja på....hingstvalet i år blir svårt,iaf för min del ;)

Prins från Wreta tyckte jag hade en underlig tölt form :o

Har annars en för kärlek åt Mökkur frá Varmaladaek :love:
Haukur från Skanelyland och Frami från Häringe är också favoriter!

_moa_ skrev:
Har annars en för kärlek åt Mökkur frá Varmaladaek :love:

Jag gillade Mökkurs annons, den syndes, men för att helt tillfredställa mitt öga hade jag velat att det blåa skulle gå ut ända till vänsterkanten. Den gula listen där stör bara nu, tycker jag :p

Jag är så nyfiken på Draumur från Stallgården, som visst ska stå på Stuteri Stenholmen i år! Läste någon annons om att de skulle ha hingstvisning på Stenholmen 1 maj. Någon som varit där, eller ska dit (om visningen nu inte varit redan) och kan ge en recension av Draumur?

Några kompisar såg honom på en tävling för några år sedan och var så imponerade av denna svarta läckerbit!

Ahh jo när du säger det så, men jag tittade mer på hästen än listen :D

Balderum skrev:
Ja, Fönix-bilden var väldigt fin!! Ska se över tidningen igen! Många fyrgångshästar - det tycker jag är roligt!

Ja, Ljufur, Hrimfaxi, Glófaxi, Berserkur, Soldán, Svadilfari, Godi, Hrímbakur... Bara för att ta dem som explicit är utskrivna som fyrgångare. På tal om Ljufur tycker jag faktiskt att bildvalet var lite tråkigt där med, något roligare än en prisutdelningsbild med avklippta framhovar måste de väl ha på honom?

kopur skrev:
Jag är så nyfiken på Draumur från Stallgården, som visst ska stå på Stuteri Stenholmen i år!

För att fortsätta vara insnöad på annonserna :D (jag varken har varit på Stenholmen eller ska dit, eller har sett Draumur live, så de frågorna överlämnar jag till någon annan ;) ) så vill jag ge en eloge till Stenholmen som satt in en annan bild på honom än vad han hade förra året, den föll mig inte alls i smaken :D

gulliver2 skrev:
hingstvalet i år blir svårt,iaf för min del ;)

Tur att man bara har valacker, de tenderar ju att föröka sig ändå :angel:

Är det den där tidningen med danska reportage oxå?? Fast den heter iåf Islandshesten...

_moa_ skrev:
Ahh jo när du säger det så, men jag tittade mer på hästen än listen :D

Hmm, vad säger det om mig om listen var det första jag såg på den annonsen? :o ;)

roadkilled skrev:
Är det den där tidningen med danska reportage oxå?? Fast den heter iåf Islandshesten...

Nej, det är SIF:s tidning.

manily skrev:
För att fortsätta vara insnöad på annonserna :D (jag varken har varit på Stenholmen eller ska dit, eller har sett Draumur live, så de frågorna överlämnar jag till någon annan ;) ) så vill jag ge en eloge till Stenholmen som satt in en annan bild på honom än vad han hade förra året, den föll mig inte alls i smaken :D

Håller med!!! Det har varit samma bild på honom flera år i rad och den har inte fallit mig i smaken heller. Om man har en fin hingst som garanterat kostat en hel del både i inköp, träning m m och dessutom kostar på sig att annonsera om honom så borde man väl i alla fall se till att man har en snygg bild??!!! På bilden i tidigare annonser rids han av en ryttare som är klädd som de flesta av oss säkert är till vardas - då kläderna är praktiska men inte särskilt snygga... Men vill man sälja sin hingst ska man väl se till att ryttarens kläder inte tar uppmärksamhet från hästen??!!! MYCKET bättre bild i år alltså!

Men jag undrar fortfarande om någon såg Draumur "live" på Stenholmens visning 1 maj???

Jag såg hingstvisningen på Stenholmen.

Draumur visades tillsammans med två ganska unga avkommor. Han själv har relativt bra utstrålning, relativt bra tölt och ganska flott trav (de visade bara tölt ohc trav). Hästen själv ser ganska liten ut med massor av man - lite som en förvuxen shettis (inte elakt menat). Visningen var tyvärr inte den bästa - de mest forsade runt i tölt. Han glimtade till ibland i ökat tempo och blev då riktigt flott ohc fin.

Isar visades ockås - mycket fina gångarter (!) men gav ett lite ointressant intryck. Ingen speciell utstrålning förrutom i passen där han visade lite mer kraft och djävlar annamma.

Hrimnir f. Ödmården var inte så mycket riden senaste året - enligt speakern 2-3 ggr. Men han har utstrålning och kraft i tölten. Han var lite "busig" men visste vad han skulle göra och gör det bra. Jag uppfattade det som om att ryttaren ville visa trav men det blev ingen trav så då töltade de vidare istället.

Jor hade någon senskada (?) och visades lös i ridhuset - men jag såg inte den visningen.

kotte

Måste säga att bilder kan luras!Har sett denna silversvarta hingsten IRL,Gaukr fra Innri-Skeljabrekku, och han är inte lika tjusig som på bilden i annonsbilagansilversvarta.För vi hade världens diskussion i bilen då vi körde förbi honom om han var isis eller typ nordsvensk...nån vecka senare stod där isis ston, så då hade jag rätt...men han va verkligen inte så smäcker som man ser på bilden, för där är han ju ursnygg!!Han var stor,tjock och rulltig!Men, han kanske inte tränats nåt, men han var inte snygg på det sättet som han stog nu!

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: Squie
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 335
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: Mineur
·
Katthälsa Tuva har förmodligen fått urinvägsinfektion igen. Någon hade kissat blodblandat i lådan inatt, och jag antar att det är hon. Hon har...
2
Svar
36
· Visningar
2 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka