Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pluttan, låter som Mini på full dos bonqat. Håller tummarna det blir bättre med bonqat för erJa jag ringde kliniken. Vi ska testa bonqat istället.
Hon kan inte hålla balansen ens när hon sitter ner.. Försöker hon gå bara vinglar hon, har ingen koll på bakdelen.
Saroten? Det fick Mini som alt när bonqat var restatInget apotek hade bonqat i lager.. fick beställa och det kommer tidigast på måndag
Jag väntar på att kliniken ska ringa upp igen. Har beställt bonqat men måste ju ha nåt nu också..Saroten? Det fick Mini som alt när bonqat var restat
Ja det var det jag menade om saroten kanske kunde vara alt. Jag vet dock inte hur fort det hjälperJag väntar på att kliniken ska ringa upp igen. Har beställt bonqat men måste ju ha nåt nu också..
Ja, veterinären tyckte att en kapsel var lagom. Tuva väger också 6 kg.Hur mycket gabapentin fick hon? En hel kapsel? Tänker om det kan bli lättare om du ger en halv.
Jag gav halva kapslar till 6 kg katt och då var det inte lika sederande även om han blev trött.
1 kapsel är oftast den dos man ger till katter som är mycket rädda eller utåtagerande inför veterinärbesök. Då är de rejält groggy. För kissproblem brukar man ge betydligt lägre dos.Ja, veterinären tyckte att en kapsel var lagom. Tuva väger också 6 kg.
Kanske skulle prova en halv, i väntan på bonqat.
Hon blev sig själv igen framåt kvällen. Skönt, för det var riktigt otäckt att se!
Har börjat ge cystophan nu också. Två kapslar om dagen. Jag blandar det i sånt där krämgodis, så slinker det ner lätt
Oj, hon är varken rädd eller utåtagerande. Tvärtom, väldigt lugn och snäll även utan medicin.1 kapsel är oftast den dos man ger till katter som är mycket rädda eller utåtagerande inför veterinärbesök. Då är de rejält groggy. För kissproblem brukar man ge betydligt lägre dos.
Saroten är absolut ett alternativ men det tar längre tid innan det har effekt eftersom det är ett antidepressivt preparat som är till för långtidsbehandling.
1 kapsel är oftast den dos man ger till katter som är mycket rädda eller utåtagerande inför veterinärbesök. Då är de rejält groggy. För kissproblem brukar man ge betydligt lägre dos.
Saroten är absolut ett alternativ men det tar längre tid innan det har effekt eftersom det är ett antidepressivt preparat som är till för långtidsbehandling.
Vad har veterinären rekommenderat? Det bästa är väl att prova med den dosen och sen korrigera neråt om det blir för bra? Eller vill du slippa det blir för mycket? Då är det ju bara minska veterinärens dos från början.Hur mycket bonqat kan jag ge Megara? Hon väger 3.5 och inte rädd tror jag, däremot utåtagerande. Det ska alltså klippas klor. När hon fick gabapentin blev hon ganska snurrig och hade lite svårt med balansen.
Vad har veterinären rekommenderat? Det bästa är väl att prova med den dosen och sen korrigera neråt om det blir för bra? Eller vill du slippa det blir för mycket? Då är det ju bara minska veterinärens dos från början.
Mini fick Bonqat mot ev ångest på nätterna typ (hon hade börjat gå runt och skrika men vi hittade inga fel). Hon blev extremt påverkad av normal dos. Kunde inte gå, ramlade och det satt i längre än normalt. På en kvarts dos märks inget på henne utåt men hon är lugn och glad på natten.
Men det är ju inte den vanliga och normala reaktionen på den dos vet skrev ut. Och de flesta katter blir ju inte så. Men vill man vara helt säker får man ju börja på mindre dos än normalt. Då går å andra sidan flaskan åt ganska snabbt om der visar sig det krävdes normal dos (eller mer)
Ah men då är ju normaldosen sas "fass-dosen" 0.1 ml/kg och då skulle jag prova den. Blir det för mkt så minska nästa gång. Hellre än omvänt.. Det är en liten flaska så beroende på dos är det inte jättemånga givor så att säga. Mini skulle ha 0.4 ml (väger 4.2 kg) och det är 2 ml i flaskan. Så för henne blir då en flaska 5 doser. Och om jqg då t ex provat med 0.3 och inte fått effekt har man "kastat bort" en dos och i ditt fall att klorna är ändå oklippta. Så tänker jag?Jag har inte fått en dos utskriven? Mailade min vet som skrev ut det utan angiven dos. Jag tänker mig att jag ska använda den varannan vecka när det är dags för kloklipp. Lite löjligt att jag behöver droga henne för att klippa klorna, men tydligen är det inte helt ovanligt.
Ah men då är ju normaldosen sas "fass-dosen" 0.1 ml/kg och då skulle jag prova den. Blir det för mkt så minska nästa gång. Hellre än omvänt.. Det är en liten flaska så beroende på dos är det inte jättemånga givor så att säga. Mini skulle ha 0.4 ml (väger 4.2 kg) och det är 2 ml i flaskan. Så för henne blir då en flaska 5 doser. Och om jqg då t ex provat med 0.3 och inte fått effekt har man "kastat bort" en dos och i ditt fall att klorna är ändå oklippta. Så tänker jag?
Börja med dosen som står i bipackssedeln dvs 5 mg/kg. Vänta 1,5 timmar. Dra ned på dosen till nästa gång om hon blir för påverkad.Hur mycket bonqat kan jag ge Megara? Hon väger 3.5 och inte rädd tror jag, däremot utåtagerande. Det ska alltså klippas klor. När hon fick gabapentin blev hon ganska snurrig och hade lite svårt med balansen.