Miranda.123
Trådstartare
Om ni har läst någon annan av mina trådar så vet ni säkert att jag har köpt en äldre islandshäst, hon har senaste året hos förra ägaren gått på lösdrift. Nu har vi ställt oss i kö till ett stall som ligger närmare hemmet och har bättre förutsättningar (bla spolspilta, egen box, mer hjälp med stalltjänst m.m). Men eftersom hon alltid gått ute dygnet runt och nu antagligen kommer stå inne i box på nätterna kommer hon antagligen svettas med hennes riktigt tjocka päls. Hon kommer också sättas igång mer eftersom jag kan vara där oftare och rida. Men jag tänkte klippa henne då, frågan är bara helraka eller bara klippa en bit på halsen? (Detta kommer inte hända på ett tag utan det blir om vi får plats på det stallet). Och om man ska helraka, kan man raka ner över benen också? Vad finns för nackdelar med att raka islänningar på benen? Från mina erfarenheter finns både för och nackdelar, men i mina ögon ser jag mer fördelar med att raka benen, men kom super gärna med andra åsikter då jag inte vill påstå att mina åsikter är helt rätt då det bara är vad jag tror och tänker. Eller är rakning det rätta över huvud taget? Alla tips och idéer är välkomna!
Tack på förhand
Tack på förhand