E
Emmson
Sv: islandshäst avel??
Håller med, formen på kroppen tycker jag är snyggare på skäcken.
Jag föredrar de grövre hästarna, inte jättetunga, men jag vill ha "lite mer häst".
Helt ärligt så tror inte jag att jag skulle kunna veta helt säkert att Diva var en islänning om jag hade sett henne i ett annat samanhang :smirk: Jag tycker att hon är för "lättbyggd och elegant".
Men som sagt, det är tur att det finns olika smaker, så att alla olika modeller kan vara omtyckta
sambaengi skrev:Det syns att denna är mer 4-gångsbyggd. Jämför rygglinjen som är rakare på Diva. Jag tycker din häst har en vackrare överlinje än Diva och en klart mycket bättre hals och manke. Manken går längre bak och bogbladet sluttar mindre. Däremot tyckte jag inte om benen som ser alldeles för smala ut med klena leder i proportion till kroppen och jag tycker huvudet är oproprtionerlig långt och stort. Divas ben och huvud är är i mitt tycke mycket bättre. Dessuttom är Diva mycket mer välmusklad, inte minst i benen.
Håller med, formen på kroppen tycker jag är snyggare på skäcken.
Jag föredrar de grövre hästarna, inte jättetunga, men jag vill ha "lite mer häst".
Helt ärligt så tror inte jag att jag skulle kunna veta helt säkert att Diva var en islänning om jag hade sett henne i ett annat samanhang :smirk: Jag tycker att hon är för "lättbyggd och elegant".
Men som sagt, det är tur att det finns olika smaker, så att alla olika modeller kan vara omtyckta