Isabellhingsten Mackay

Status
Stängd för vidare inlägg.
jo jag skulle vilja ha en avkomma från han då jag bara träffat bra avkommor,men skulle inte betala lika mycket som för en efter tex donnerfly

och vad ska du ha den till?? titta på färgen??

Om den inte blir isabell då vad gör du då??

och hur många godkända hingstar har du träffat på eftersom de godkända inte är trevliga/snälla..

Det var inte priser det var tal om. Du tyckte att man lika gärna kunde betäcka med en ickegodkänd hingst som en godkänd.

jag tänker inte annvända honom då jag inte avlar på varkens färg eller halvblod.
nej ska man avla färg får man ju se till att man hittar en bra hingst godkänd.
för ska man ta föl så får man ju se till att det blir bra!
det jag menar är att allt blir inte skit med färg avel.beror mycket på stoet också!

nej ska man avla färg får man ju se till att man hittar en bra hingst godkänd.

Men ska skiter man i färgen så kan man ta vilken skithingst som helst??

Det för ju verkligen aveln framåt.. :crazy:

nej menar inte att alla godkända hingstar är otrevliga men jag menar att just mackey är trevlig och så har jag mött otrevliga godkända och trevliga godkända.
nej ska inte titta på färgen men kanske rida.
skulle inte välja mackey i första taget men har inget emot honom.

Du vill ha en avkomma efter honom, men tänker inte använda honom i första taget.. hur går det ihop???

tycker inte du det då?
att man ska hitta en bra hingst en godkänd hingst menar jag som är i den färg man avlar med eller en färg som har chans till, i detta fallet isabell tex gulbrun

hade jag sett en annons om en val efter makay ´skulle jag kunna köpa den för ridning.
men har jag ett sto och ska ta föl vill jag ha en godkänd bra hingst.

nej jag är inte intresserad av färgavel så det vill jag inte.
men bara för att han inte har höga poäng menas inte det att avkommorna blir skit efter honom.
utan temperamentet,hållbarheten mm är ju också viktigt.

Det skrev du ju innan, att man lika gärna kan använda Mackay eftersom han är SNÄLL, till skillnad från godkända hingstar.

Så hur ska du ha det nu då; är Mackay en bra hingst eller inte?

nej jag skrev typ att han är snäll och att alla godkända hingstar inte alltid är änglar
finns ju självklart snälla och mindre snälla både godkända och icke godkännda!
så godkända,hållbara,snälla är ju det bästa!
men mackay är ju också bra men inte en av dom bättre som alla vet!
mackay är helt ok.
men vill inte avla på honom om det finns bättre alternativ inom färg eller halvblodsaveln.

Att man kan kalla en lågt bedömd ickegodkänd hingst för okej är rätt märkligt, tycker jag.

nej för han är okey som häst men inte så bra för avel.

men ok. helt enkelt.

för mig finns det okey hingstar:
dom som är bedömda menlågt.
bra hingstar:
dom som precis är godkända
bättre hingstar:
godkända tävlade med några bra avkommor
bästa hingstar:
godkända tävlade med många mycket bra avkommor tex robinz,donnerfly mfl

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka