Isabellhingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Farle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 2 361

Farle

Trådstartare
Igår när jag satt och terra Gabby_Ossi med länkar till olika palominohingstar ( :devil: ) så råkades jag hitta denna hingst:

http://www.altmarkhof.com/Wolkenwind.html

Är det någon som hört talas om han?
Vad jag förstod så var han godkänd i tyskland, men hittade inte riktigt i vilka förbund... :o :D

Fast jag tycker han är grymt läcker :d

Sv: Isabellhingst

Zuchtverband für deutsche Pferde en av de yngsta stamboksförande föreningarna i Tyskland, bildades i slutet på 70-talet. Blev erkänd 1984. Föreningen har 38 olika raser i sin stambok. Bildades ursprungligen av hingstägare som var missnöjda med de etablerade förbunden.
ASVH erkänner inte hästar från ZfDP.

Du kanske var less vid det tillfället... :angel:
Den är släkt med cremellohingsten Perlino kom jag fram till igår...

Jag tyckte det var intressant, men när du bara skickar bilder på hätar utan att förklara ens vad det är för ras orkar man inte alltid...

Fast du ogillar ju cremello... :cry:

Jag skulle vilja ha en kinsky, de är faktis fina! :love:

Jag tycker de är fula... dock hade jag kunnat ha ett sto hemma i stallet som jag håller gömd så att folk slipper se den och sen producera isabeller på löpande band :devil:

kinsky??

Om du kanske skulle köpa en tobianotrakhener, korsa den med en cremello... Ujuj... Rena färgaveln :devil:

ASVH skulle grina när du kommer med en Isabellskäck för att den ska bli godkänd :devil: :rofl:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 463
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 445
Senast: cassiopeja
·
Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att... 2
Svar
25
· Visningar
3 112
Gnägg Igår satt jag och kollade på SVT1, först på Djursjukhuset och sedan på 100% bonde och då dök två frågor upp. Jag hoppas att detta är på...
Svar
6
· Visningar
1 791

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka