Irländsk Varghund & andra vinthundar

V

Varghundslover

Hej!

Jag är nyfiken på om det finns någon här som har Irländsk Varghund.
Eller andra vinthundar :)

Vad använder du för foder på som valp och vuxen och hur har det fungerat för dig?

Jag har hört att dem sällan äter upp sin mat (den matmängden som är uträknad) stämmer det?

Sv: Irländsk Varghund & andra vinthundar

hej
jag har 3 vintisar, en greyhound o 2 whippet.
ingen av dem äter allt på en gång utan de får sin mat på morgonen och sen går de o äter under dagen. oftast har de ätit upp allt på kvällen.

det funkar för oss, och dde håller sig fina i hullet och pälsen allihop.

vi har doggy professional extra aktiv. och har haft hallafoder innan, även när lillan var valp hade vi halla. sen blev det för besvärligt att få tag på så det blev doggy istället. nu vet jag att till ex foderbilen börjat med halla så har funderaat på att gå tillbaka till det.

Tja, vi är inne på fjärde vinthundstråden nu, så nog finns det ett gäng bukeanvändare som har vinthund ;) Du hittar vår fina tråd här: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1072340

Ang maten så tycker jag det verkar som om många får ge sina hundar mer mat än vad som är beräknat att de ska ha, för att hundarna ska hålla vikten. Själv får jag göra tvärt om med mina, de äter kanske hälften av vad de "ska" ha för att inte bli tjocka, men oj vad gärna de hade ätit mer :p

Mina erfarenheter säger mig att om man aktiverar och motionerar hunden bra, har regelbundna mattider och rutiner samt ger ett bra foder, så är det aldrig problem att få hundarna att äta. Så har det i alla fall varit med samtliga hundar jag haft hemma samt alla hundar på en kennel där jag bott periodvis. Alla åt inte från början när jag kom dit, men det löste sig rätt snabbt ;)

Hej, Jag har en 5 månaders valp, livlig som tusan men ibland tar hon det lugnt. Hon äter med god aptit.

001.jpg
0072.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 105
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 940
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
776
Senast: hollypolly
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka