Irish Cob och dressyr??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare NiraK
  • Startdatum Startdatum
N

NiraK

Jag skyltar med min okunnighet i det här ämnet och kommer med lite frågor!
Jag har sett en del bilder på Irish Cobbar och har gillat det jag sett. Är det nån som har erfarenhet av Cobbens gångarter (generellt). Nån som tävlat en Irish Cob (på LA-Msv nivå dressyr eller högre)?
Lämpar de sig för dressyr och tävlingsdressyr? Hur stora brukar de bli ungefär? Verkar finnas olika modeller? :confused:
Har någon dressyrbilder på I Cobbar så vill jag gärna se!

Nirak

Hejsan jag har ett tinker sto (vilket jag tycker är samma ras) och hon är utbildad LA dressyr om man skall jämnföra för jag rider AR .
man kanske inte skall ta den allra grövsta o tyngsta tinkern/icn utan en med resning och lätt i stegen :D

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Träning Nu har ni (kanske) chansen att göra reklam för "er" ras :D Så här är det. Jag kommer någon gång att köpa en ny/en till häst. Och jag har...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 955
Senast: Lager
·
Dressyr Då jag lite smått börjat titta efter ny häst har jag tänkt titta på lite olika typer av hästar. Jag tycker att man lätt blir insnöad som...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
27 998
Senast: sassiball
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 246
Senast: Emelei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar