mariajonsson
Trådstartare
Jag vet att det finns två olika föreningar, men är det samma ras eller inte? Varför säger man det ena eller andra? Någon skillnad borde det väl vara, eller....?
Maria
Maria
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men så kul att du också trodde att du var dum i skallen!Nu har man fått svar på de frågorna man alltid undrat över, då jag aldrig sett nån skillnad på Tinker o IC trodde jag att jag var helt dum i huvudet när jag misstänkte att det var samma ras.
Hur är det egentligen med vår fölunge som har en IC/Tinker korsning till pappa o Danskt Warmblod som mamma (tjuvbetäckning o vi visste inte om att hon var dräktig)? Är hon en Tinker korsning-, IC korsning- eller Tinker/IC korsning m. halvblod? Vart kan man regga henne nånstanns? Någon som vet?
Skulle tro att hon kan reggas som en ICC, Irish cobb cross. Men jag är inte hundra. Jag har vårt hblsto på betäckning hos en IC hingst. Och som jag fattar det så kan fölet reggas som ICC.
Maria
Nej, det där stämmer inte riktigt.Tror det var så att Irland fick öppna en huvudstambok för en hästtyp som romerna använde, som döptes till Irish Cob.
Holland ansökte om att öppna en huvudstambok för en hästtyp som romerna använde, Tinker.
Snälla, sluta kalla Irish Cobs för tinkerhästar, det är verkligen inte trevligt!!