Irish bank!

theJohanna

Trådstartare
Hur hoppar man en Irish bank på ett korrekt sätt??? Ska man landa ovanpå den eller hoppa över hela?

Hindret jag pratar om finns bl.a i Hickstead. men hittar bara thrills på det hindret kanske inte så konstigt....

Någon som vet??

Sv: Irish bank!

ex: på bild som jag har hittat! men den säger mig inte så mycket om hur hon tog sig över ;)
British+Jumping+Derby+Meeting+2Uej4uJu6Wil.jpg

hittade en till bild och här verkar det som att hästen landade på...
DSCF3434.jpg

men om det är rätt vet jag ej.

Man landar :)

Beroende på hur brant den är kan man hoppa upp, galoppera upp-över och en bit ner, sedan hoppar de ofta ut.

Tyvärr ganska mörka bilder, men här hoppar vi en irländsk bank:
74024_1249994598.jpg

45754_1249994750.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 257
Senast: Squie
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 508
Senast: Raderad medlem 149524
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka