grodan21

Trådstartare
Har sökt lite på Internet om IR och EMS, men det verkar inte finnas så mycket. :( Men hoppas att ni kan hjälpa mej med det! Det jag vet är att det ökar insulinhalten i blodet och att det kan svälla upp väldigt(går upp i vikt fort som är svår att förlora). Men finns det några andra symtomer? //grodan

Sv: Ir/ems

Det finns massor skrivet på internet om detta i alla fall på engelska om du söker på equine metabolic syndrome.

I fångtrådarna här på forumet står det också en hel del.

Symptomen är speciella fettdepåer som fettnacke, fett ovanför svansen men även på andra ställen. Fetma överhuvudtaget och fånganfall (ofta återkommande).

Sv: Ir/ems

Just symtomer står det väldigt lite om... Har en fundering på om de kan bli trötta och inte går att träna?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Redfox
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 873
Senast: mamman
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 460
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30