Intuniv och alkohol?!

Eftersom du uppenbarligen har en tendens att vilja tumma på läkarnas råd kanske de är extra strikta när de talar med dig.

Hur menar du med att jag har en tendens att vilja tumma (?) på läkarnas råd? Och vad menar du med att dom är extra strikta (?) när dom pratar med mig?

Hur menar du med att jag har en tendens att vilja tumma (?) på läkarnas råd? Och vad menar du med att dom är extra strikta (?) när dom pratar med mig?

Du startar en tråd om att dricka alkohol trots att dina läkare avråder från det, du "vet inte hur du ska göra" trots att råden är solklara. Du har redan druckit alkohol trots att du äter den medicinen. Det är ju att tumma på läkarnas råd.

Jag vet inte hur du svarar när du pratar med läkare, och vilken info som finns i din journal. När jag får en ny medicin och en läkare säger något om alkohol svarar jag att jag är nykterist och så är den saken ur världen. Om du svarar ifrågasättande, om det inte är okej att dricka lite osv är de klart att de kommer "ta i mer" när de pratar med dig än med mig.

Du startar en tråd om att dricka alkohol trots att dina läkare avråder från det, du "vet inte hur du ska göra" trots att råden är solklara. Du har redan druckit alkohol trots att du äter den medicinen. Det är ju att tumma på läkarnas råd.

Jag vet inte hur du svarar när du pratar med läkare, och vilken info som finns i din journal. När jag får en ny medicin och en läkare säger något om alkohol svarar jag att jag är nykterist och så är den saken ur världen. Om du svarar ifrågasättande, om det inte är okej att dricka lite osv är de klart att de kommer "ta i mer" när de pratar med dig än med mig.

Varför är det klart att dom skulle ta i mer bara för att jag inte är nykterist?
Och som jag sa tidigare, oavsett vad jag hade gjort eller kommer att göra i framtiden, så är jag fortfarande nyfiken på hur andra gör samt hur andra fungerar med just den medicinen och alkohol.

Och som jag sa tidigare, oavsett vad jag hade gjort eller kommer att göra i framtiden, så är jag fortfarande nyfiken på hur andra gör samt hur andra fungerar med just den medicinen och alkohol.
Förstår du inte det? För att det är en icke-fråga om man inte dricker alkohol alls. Men även när jag drack alkohol svarade jag bara "okej" och det var inte mer med det. Det kan ju finnas saker som gör att de tror att du har ett riskbeteende (vilket ju stämmer, eftersom du redan druckit med den medicinen).

Jag har flera vänner som överlevt kombon Tradolan och fest.... skulle jag prova det när det klart och tydligt står NEJ till alkohol i Fass?

Aldrig.

Förstår du inte det? För att det är en icke-fråga om man inte dricker alkohol alls. Men även när jag drack alkohol svarade jag bara "okej" och det var inte mer med det. Det kan ju finnas saker som gör att de tror att du har ett riskbeteende (vilket ju stämmer, eftersom du redan druckit med den medicinen).

Riskbeteende? Alltså, va? Jag tror att typ alla (?) här har missuppfattat mig, och att jag har förklarat uselt.

Riskbeteende? Alltså, va? Jag tror att typ alla (?) här har missuppfattat mig, och att jag har förklarat uselt.
Din läkare säger att du inte ska dricka alkohol när du tar medicinen och "på FASS står det ju som alltid att det inte ska kombineras". Ändå är du inne på att strunta i detta, för att bli lite "salongs". Och du har redan druckit alkohol trots att du tar den medicinen. = Riskbeteende.

Det hade varit väldigt trevligt att ta kanske 2-3 glas vin eller liknande. Jag hade absolut inte tänkt supa mig aspackad, utan möjligtvis bli lite salongs. Men. Jag vet inte alls hur jag ska göra. Jag kom precis på att jag har druckit två gånger med Intuniv.

Nej jag tror vi uppfattat allt ganska bra.

Du har druckit alkohol 2 ggr
Du vill dricka dig salongsberusad
Fass och läkare säger nej till alkohol i kombon med medicinen
Du skrev att du ändå tänkte smutta på en cider hela kvällen
Du vill veta om någon annan varit korkade nog att dom ändå kombinerat medicinen med alkohol och hur dom upplevt det
Din läkare och även sköterska säger nej till allt alkoholintag oavsett medicin så även p-piller

Kort sammanfattning

Din läkare säger att du inte ska dricka alkohol när du tar medicinen och "på FASS står det ju som alltid att det inte ska kombineras". Ändå är du inne på att strunta i detta, för att bli lite "salongs". Och du har redan druckit alkohol trots att du tar den medicinen. = Riskbeteende.

Min läkare säger så om ALLA piller. Men bara för att jag skrev att jag druckit tidigare (alltså, då snackar vi inte mer än någon cider) så betyder ju inte det att jag ska göra det igen? Jag ville som sagt bara höra andras erfarenheter.

Kan vara samma sak som läkarna uppfattar/missuppfattar.

Alltså oavsett vad du menar eller inte så får de ett intryck som säger dem att det är läge att vara tydlig med varningarna.
Det är ju, precis som @Niyama säger, något som individanpassas - både hur man formulerar sig med råd och information; och bedömningen av vilka råd som ges.

Om man hänger med i svängarna här på Buke så vet man vad jag syftade på. Dvs det var ett skämt/ironiskt inlägg.

@vallhund som inlägget riktade sig till förstog det hela och tog det med ro

Jag har hängt här väldigt länge men jag fattade inte det. Varför är du så tydlig med att "man" vet det? Ironi gör sig sällan bra i text.

För att på Flashback självmedicinerar och drogar många.

Absolut, det finns säkert folk här med som sysslar med sånt. Dock fattar jag inte varför du börjar prata om självmedicinering och droger. Det är ju en helt annan diskussion.

Jag ville som sagt bara höra andras erfarenheter.
Men för vad exakt? Vad ska du göra med den informationen om du ändå är helt set på att följa läkarens rekommendationer?

För övrigt skrev du såhär i första posten:
Om jag tar något/några glas vin på kvällen och sen när jag kommer hem tar medicinen, funkar det tror ni?
Varför frågade du det om du ändå tänkte följa läkarens rekommendationer?

Den här tråden är helt ologisk.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 162
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
29 870
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Sanningen är väl att de flesta människor verkligen inte kan dricka mer än halva flaskan utan att bli totalt plakata. Min egen gräns går...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 441
Senast: Trasten
·
Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 923
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama