Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vem i tråden är "eviga buranvändare" som använder buren slentiranmässigt?
Fast... Nu har du ju ändrat ståndpunkt HELT!!
Har du börjat förstå att det finns situationer där hund i bur är det bästa alternativet för ALLA inblandade?!
/Swat[/QUOTE
Jag har inte det. Jag gillar fortfarande inte bur. Men det är som jag tidigare skrivit det slentrianmässiga användandet jag vänder mig mot. Jag är fortfarande av den åsikt att de flesta burhundar inte behövt vara där om man inte förbisett träningen då hunden var valp.
Det vi började diskutera var artikeln i inlägg 1. Repeterar än en gång att jag vänder mig till det slentrianmässiga användantet.
Att använda bur som lösning till oönskade beteenden har jag svårt att ta till mig. Att låsa in en hund som inte kan vara ensam bara för att man är rädd att få sitt hem förstört eller menar på att den är otrygg om den inte får ligga instängd förstår jag inte heller, sen är det ju ok om en hund vill sova i en öppen bur då den väljer själv men förstår inte anledningen till att stänga luckan om det inte finns en anledning. Som hundägare har man ansvar att vägleda sin hund i vardagen vad som gäller och inte och att hitta individens nyckel till trygghe)
Efter stort tålamod och långsam tillvänjning skiter hon nu när jag går
Att använda bur som lösning till oönskade beteenden har jag svårt att ta till mig. Att låsa in en hund som inte kan vara ensam bara för att man är rädd att få sitt hem förstört eller menar på att den är otrygg om den inte får ligga instängd förstår jag inte heller, Vad är det du inte förstår?
Jag har en BC korsning som jag fick jobba mycket med ensamhetsträningen för att hon skulle bli trygg när jag gick hemifrån. Toppen, då kan du komma med tips på vad du gjort då, som funkar på hundar som försör hemmet elelr är otrygga utanför buren själva?
Att göra det enkelt kan lätt misstolkas i hundhållning
Hur menar du här? Hade jag gjort det enkelt för mig hade jag följt råden i tråden och gjort mig av med hunden?
Eller när matte går händer något givande, kanske ett gott ben att pula med eller att då är det vila som gäller.
Det där låter som en efterhandskonstruktion.
Har någon enda person i tråden påstått att det är okey hundhållning att ha hundar i bur jämt?[/QUOTE
Hur det låter i dina öron är för mig rätt så ointressant.
Det hade jag velat se...![]()
Kan du inte glädjas med att det går bra för någon?
Så kan säkert fallet vara, synd om dom hundarna kan jag tycka som ständigt måste leva med den stressen och inte vågar slappna av. Att ständigt vara på sin vakt
Yourkman: Jag förstår inte hur man kan nöjja sig med att ha bur som en långsiktlig lösning, att det är något övergående är ok men inte att hunden hela sitt liv ska behöva sitta instängd när den lämnas ensam eller hindras från att göra något ägaren inte gillar.
Nä, men vad ska man göra då? jag, och flera med mig har i tråden beskrivt hundar där dett är bästa lösningen. du säger "Så ska man inte göra" Men kan inte komma med ett enda förslag på vad man i sånna fall SKA göra?Som funkar bättre för min, cillas, lady_vip elelr Aliides hundar?
Nej jag ska inte komma med tips om vad andra ska göra med sina hundar och dess oönskade beteenden då det är upp till dom att ta den hjälpen som krävs, om dom inte vill ha sina hundar i burar vs. Men som jag nämnt innan så finns det oftast lösningar på de flesta problem och då menar jag inte att hunden ska låsas in i bur.
Om mna HAR tagit den hjälpen då? Se på escodobes hund, där tränaren til lslut sa det BORDE gå! Och stod lika handfallen? Men jag vill fortfarande veta vad det är för lösningar då, som vi , som har våra hundar i bur, då och då, inte tänkt på? Vad, när du läser tråden, tycker du vi har missat? Där man enligt konstens alla reglar HAR ensamhetstränat? VAD är det som missats där dåm eftersom du så självsäkert säger att det finns andra lösningar på de problemen?
Som jag också skrev är jag ingen allvetare utan gav här min syn på att jag står vid att jag tror att det visst i flesta fall går att lösa felbeteenden utan att ha hunden inlåst, den som söker han finner oftast. Finns riktigt duktiga människor där ute som har det som arbetsuppgift att hjälpa människor med såna problem. Ja? Och om man varit i kontakt med dessa? Där de faktiskt med anser att i detta fallet är bur helt ok? Där de ser att HUNDEN faktiskt föredrar det, då den är lugn och trygg där, då den vet att detta utrymmet är det jag ska vara på nu?
Jag personligen skulle må skit om jag hade en hund som förstörde mitt hem självklart, men skulle inte känna mig bekväm av att lösa det genom att köpa en bur och stänga in den. Jag skulle söka mig till beteendevetare, eller få fixa en hundvakt. Bur känns inte som ett alternativ för mig så är det bara.