@athena_arabians
Inte korkat alls! En tredjedel öronmärkt åt mamman, en åt pappan och en tredjedel som går att disponera valfritt över.
Aha, då är jag med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@athena_arabians
Inte korkat alls! En tredjedel öronmärkt åt mamman, en åt pappan och en tredjedel som går att disponera valfritt över.
Så länge föräldraledigheten bekostas av statskassan så tycker jag inte alls att det ska vara helt upp till föräldrarna att välja att den ena(läs: kvinnan) tar ut alla dagarna! Det är inte så att det bara är den enskilda familjens ekonomi som påverkas av vem som tar ut föräldraledigheten, då skulle det vara en icke-fråga.
Själv är jag för en tredelning av dagarna.
Jag tycker inte att vi har kapat diskussionen eller gaggar semantik. Jag försöker förstå hur du menar. Det är allt.@Trani
Nu var det ju knappast en trafikstudie som drog den slutsatsen... Det är lite som att säga att det är ok att jag drar slutsatsen att folk från Borlänge är kriminella eftersom mina erfarenheter tyder på det - och att det kanske är relevant eftersom en studie av BRÅ skulle kunna visa att brottsligheten i Borlänge är högre än rikssnittet.
Varför vill du börja diskutera semantik? Blir det tydligare om jag säger att det är rimligt att peka ut ett kollektiv/klumpa ihop en grupp när det finns en rimlig anledning att göra det?
Jag vet inte om det är någon idé att fortsätta, vi har kapat diskussionen och det känns ändå som om vi diskuterar helt olika saker.
Jag kan inte komma på en enda utbildningssituation där inte en vit man ur "publiken" lagt beslag på massor av tid och tagit fokus från föreläsaren. Helt i stil med "hj tjejer sitter ni här helt ensamma".
Jag kan inte komma på en enda utbildningssituation där inte en vit man ur "publiken" lagt beslag på massor av tid och tagit fokus från föreläsaren. Helt i stil med "hj tjejer sitter ni här helt ensamma".
...som enbart en samling av otroligt spretande individer, sammanklumpade till gruppen (vita medelålders) "män" ska behöva ta ansvar för.Det handlar fortfarande inte om individer utan om strukturer!
Jag pratar inte bara om skolundervisning, utan om kurser, föreningsverksamhet osv.
Det är ingen annan än jag som har reagerat vid de flesta tillfällena jag tänker på heller. En är så jäkla van vid att hela mötet avbryts och fokus flyttas till MVM när han kommer instövlande och (högljutt) avbryter genom att börja prata ovesäntligheter (som gärna exkluderar vissa i gruppen och signalerar att han har presterat något).
Det här är inte engångsföreteelser. Jag ser det i stort sett varje gång jag umgås med folk i grupp.
Precis på samma sätt som MVM stövlar in och tar plats i den här debatten, menar du?Det är ingen annan än jag som har reagerat vid de flesta tillfällena jag tänker på heller. En är så jäkla van vid att hela mötet avbryts och fokus flyttas till MVM när han kommer instövlande och (högljutt) avbryter genom att börja prata ovesäntligheter (som gärna exkluderar vissa i gruppen och signalerar att han har presterat något).
Det här är inte engångsföreteelser. Jag ser det i stort sett varje gång jag umgås med folk i grupp.