Intressant om feminism och manshat

Pengar är värdsliga ting. Barn är bara små en kort stund i livet. Något som en bra förälder är medveten om, prioriterar och njuter av.
Något som en bra förälder är medveten om,prioriterar*och njuter av

Det vill säga, man väljer att njuta av. och det är ju just det jag vill säga, föräldrarna ska själva få välja och inte någon liten människa i administrationen med en stor stämpel i handen.....

Pengar är värdsliga ting. Barn är bara små en kort stund i livet. Något som en bra förälder är medveten om, prioriterar och njuter av.

Det vill säga, man väljer att njuta av. och det är ju just det jag vill säga, föräldrarna ska själva få välja och inte någon liten människa i administrationen med en stor stämpel i handen.....

[

Miar_r skrev
"Yada, yada, yada som vanligt och kryddat med lite personangrepp, en manlig(?) skitskalle personifierad. Skulle hedersmord inte vara politik? Ett sätt att kontrollera genom hot om våld och död om den utsatte inte lyder? Könsstympningar, när män vägrar gifta sig med en kvinna som inte är könsstympad, så är det kvinnors fel och det har inget med politik att göra? Så politiska fångar enligt dig är förenliga med svensk lag, eftersom det jag drog upp är olagligt? :confused:

Du behöver inte svara, det blir som vanligt, ett ständigt upprapande av vad du tidigare sagt, med ännu mer plattityder och än tydligare att du är exakt en sån typ som ovan beskrivits, en som försöker ta plats och tala om för alla andra idioter vad det egentligen handlar om, för just det, du är ju man? :meh:

Jag gör som jag brukar med idioter IRL, stänger av och slutar lyssna på mundiarrén. :laugh:"

Beskrev du själv vad du skrivit nu?

Jag bara påpekar fakta (vilket du inte tycks uppskatta)
Och hur du kan få in det som om jag hävdar att politiska fångar är förenligt med svensk lag, ja det begriper jag inte eftersom jag klart och tydligt skrev att det bla innebär att hålla fångar utan rättegångar eller efter skenrättegångar, sedan kan man ju göra som vissa humanistiska och jridiska organisationer, man kan kritisera svenska häktningsprocedurer vilka ibland innebär månadslånga häktkningar i isolering = kan vara likvärdigt med tortyr.

Du behöver inte stänga av, gör som jag, låt idioterna exponera sig själva och visa upp sin inkompetens när det gäller att hålla sig till både sanning, fakta och nätetikett:D:bow:

Yada, yada, yada som vanligt och kryddat med lite personangrepp, en manlig(?) skitskalle personifierad. Skulle hedersmord inte vara politik? Ett sätt att kontrollera genom hot om våld och död om den utsatte inte lyder? Könsstympningar, när män vägrar gifta sig med en kvinna som inte är könsstympad, så är det kvinnors fel och det har inget med politik att göra? Så politiska fångar enligt dig är förenliga med svensk lag, eftersom det jag drog upp är olagligt? :confused:

Du behöver inte svara, det blir som vanligt, ett ständigt upprapande av vad du tidigare sagt, med ännu mer plattityder och än tydligare att du är exakt en sån typ som ovan beskrivits, en som försöker ta plats och tala om för alla andra idioter vad det egentligen handlar om, för just det, du är ju man? :meh:

Jag gör som jag brukar med idioter IRL, stänger av och slutar lyssna på mundiarrén. :laugh:
Eftersom du gick upp i limningen så har du lite fakta här:
Kvinnlig omskärelse görs idag främst i muslimska regioner. Ofta i agrara miljöer och utförs till allra största delen av kvinnor eftersom män i dessa regioner inte får se på kvinnor och flickor än mindre utföra ingrepp i köns regionerna.
Du säger att det är männens fel, eftersom de inte gifter sig med de kvinnor som inte är omskurna i dessa regioner…du får ursäkta, men så väl känner jag det manliga släktet, att finns det inga kvinnor med krulligt hår längre så vänder männen sig till kvinnorna med rakt hår.
Skulden till att omskärelsen utförs är traditioner, där både vuxna män och vuxna kvinnor är traditionsbärare.
Begreppet ”politiska fångar” är ett vedertaget begrepp, oavsett vilka värderingar du lägger i ordet.
Ren skär kriminalitet som övergrepp, våldtäkter och mord har ingenting med politiska fångar att göra.
Det hindrar däremot inte att kriminella handlingar kan göras i politiskt syfte, så som exempelvis de mordbränder som vissa djuraktivister roar sig med.
Hedersmord kan knappast sägas vara en politisk handling då det är ett sätt att tvinga en enskild människa att anpassa sig till en familj eller grupps vilja, oavsett vilken ideologi det landet har där man bor.
Att du skyller mig vara ” en manlig(?) skitskalle personifierad” det roar mig, för det visar ju att du har brist på sakargument och känner dig tvingad att sänka dig till sandlådenivån för att kunna hävda dig.
Förklara var då står, förklara hur du får ihop dina teorier om omskärelse och politiska fångar. Mig gör det inget om du skyller mig för att vara hin håle, det är ju bara dina egna påståenden och det har nada med fakta och verklighet att göra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka