Intressant om feminism och manshat

Avseende politiska fångar vill jag bara säga att män ligger hästlängder efter kvinnor, se bara hedersmord, kidnappningar, mord och barnäktenskap/könsstympningar, för att inte tala om exvis buku haram. :arghh:

Hur i h-vete ska du få det till att handla om politik till mäns nackdel? :banghead:
? hur kan en "hedersmördad" samtidigt vara en politisk fånge?
Kidnappning och barnäktenskap, ja möjligtvis kidnappning.
Könsstympning har absolut ingenting med politiska fångar att göra...speciellt som de flesta könsstympningar på flickor utförs av kvinnor.

"Politisk fånge (samvetsfånge, förr även statsfånge), kallas en fånge som hålls inspärrad utan rättegång, efter en skenrättegång, på falska bevis, eller efter att ha blivit dömd för ett brott som inte erkänns som sådant enligt folkrätten, på grund av gärning vars innehåll främst är av politisk, ideologisk eller liknande art." enligt wicki..

Så tagga ner, avseende politiska fångar har du fel så det skriker om det. Det andra du räknade upp är förbrytelser enligt svensk lag. Könsstympningar är medelålders sedvänjor (kvinnliga) som ska bekämpas i görligaste mån.
Men jag är inte förvånad över dina haranger, frälsta frireligiösa, blockerade ideologer brukar haspla ur sig en massa grundlöst prat i upphetsningen...

Ps jag får det inte till en politik till männens nackdel, när det gäller förslaget om kvoterad föräldrapenning. Konstaterar bara att om man tvingar den som tjänar mest i en familj att ta ut barnledighet så kostar detta familjen många sköna slantar som ex räcker till en semester för familjen.

Det är ingen som tvingar någon att ta ut föräldraledighetspenning. Det är ett erbjudande från samhället som givetvis ska präglas hårt av en politisk vilja att skapa ett mer jämställt samhälle.

Jag känner igen det Migo mfl berättar om, från föreningsverksamhet men främst från föreläsningar. Jag försökte hitta en utmärkt text som jag läste för ett tag sen (gissar i DN) om män (99 % av fallen är det en man det handlar om) som avbryter föreläsningen/seminariet/panelsamtalet för att skenbart ställa en fråga men istället rantar han (99 % av fallen) om något (för sammanhanget) helt ovidkommande.

Istället för texten hittade jag Katrine Kielos om män som förklarar saker för henne, på ungefär samma tema:
http://www.jusektidningen.se/jusektidningen/opinion/gastkronika/manliga-monologer/

Avslutningen var ju bäst!
Det där med att hålla föreläsningar istället för dialoger har jag faktiskt upplevt, massor av gånger. Att det liksom inte blir ett samtal, utan ett TAL.

Det roliga är när vederbörande fortsätter när man är uppenbart påkommen som okunnig på området.

Fast eftersom jag haft samma upplevelse där kvinna varit föreläsaren, betvivlar jag starkt uppgiften 99%. Min empiriska skattning är 80% när minnet gått igenom.

Pengar är värdsliga ting. Barn är bara små en kort stund i livet. Något som en bra förälder är medveten om, prioriterar och njuter av.

Jag undrar vad man ångrar mest när barnen vuxit upp. Att man inte tjänade mer pengar eller att man inte umgicks mer med barnen.

För i familjer där båda jobbar handlar det nästan alltid om prioriteringar.

De som har svårt att få ekonomin att gå ihop är sällan två föräldrar där båda har jobb.

Avslutningen var ju bäst!
Det där med att hålla föreläsningar istället för dialoger har jag faktiskt upplevt, massor av gånger. Att det liksom inte blir ett samtal, utan ett TAL.
Jag har träffat SÅ många killar som när jag säger vad jag pluggat berättar för mig vad det innebär, vad man kan jobba med, eller vad någon av de viktigaste teorierna innebär :confused:. Likaså på andra områden; när jag berättat vad jag jobbar med till exempel så känner alltså förvånansvärt många killar behovet att förklara för mig vad branschen innebär etc etc etc, om jag sagt vad jag tycker om något så argumenterar de inte ens emot utan förklarar bara varför det är på ett annat sätt. Inte en fråga har de ställt utan istället har de förklarat alltsammans för mig.

Jag tror att vad vi behöver är ett antal krönikor, artiklar och böcker om det fantastiskt sexiga med manliga feminister. Män som är trygga i sin manlighet, som kräver lika behandling av könen och delat ansvar, som står upp för kvinnorna, som är pålästa, kunniga och medvetna. Och högljudda.

Så läckert. Den bilden behöver spridas.

Jag har träffat SÅ många killar som när jag säger vad jag pluggat berättar för mig vad det innebär, vad man kan jobba med, eller vad någon av de viktigaste teorierna innebär :confused:. Likaså på andra områden; när jag berättat vad jag jobbar med till exempel så känner alltså förvånansvärt många killar behovet att förklara för mig vad branschen innebär etc etc etc, om jag sagt vad jag tycker om något så argumenterar de inte ens emot utan förklarar bara varför det är på ett annat sätt. Inte en fråga har de ställt utan istället har de förklarat alltsammans för mig.

Men snälla du, det fattar du väl att du behöver ha det förklarat för dig? Du är ju tjej, för bövelen, och sådana har bara nonsens, bjäfs och dans i sina huvuden...!

;)

OT

Man kan bortse helt från ålder, kön och allt annat - bara lyssna och njuta till detta. Samt önska att sexuella trakasserier alltid hanterades på det här sättet av personer i styrande position oavsett om de är kvinnor eller män!

Australiens arméchef lackar ur
Jag ÄLSKAR honom i det där klippet. Han är så bra att jag vill gråta och jag har sett det så många gånger sedan jag såg det precis när det kom ut. Helt fantastiskt också med tanke på vilket macholand han kommer ifrån.

Men snälla du, det fattar du väl att du behöver ha det förklarat för dig? Du är ju tjej, för bövelen, och sådana har bara nonsens, bjäfs och dans i sina huvuden...!

;)
En kille som gjorde det motiverade det med att han faktiskt "pluggat sånt tidigare" (EN jävla kurs på universitetet jämfört då med mina TRE ÅR), som om det spelade nån jädra roll.

Eller jag menar, tihi, vad vet väl jag etc etc :laugh:

En kille som gjorde det motiverade det med att han faktiskt "pluggat sånt tidigare" (EN jävla kurs på universitetet jämfört då med mina TRE ÅR), som om det spelade nån jädra roll.

Eller jag menar, tihi, vad vet väl jag etc etc :laugh:

Men tanke på hans hjärna så hann han säkerligen snappa upp ännu mer än dig. Du får bry ditt lilla huvud med typ skor och sånt som du vet något om, och lämna din utbildning och ditt yrke till de som vet bättre...

? hur kan en "hedersmördad" samtidigt vara en politisk fånge?
Kidnappning och barnäktenskap, ja möjligtvis kidnappning.
Könsstympning har absolut ingenting med politiska fångar att göra...speciellt som de flesta könsstympningar på flickor utförs av kvinnor.

"Politisk fånge (samvetsfånge, förr även statsfånge), kallas en fånge som hålls inspärrad utan rättegång, efter en skenrättegång, på falska bevis, eller efter att ha blivit dömd för ett brott som inte erkänns som sådant enligt folkrätten, på grund av gärning vars innehåll främst är av politisk, ideologisk eller liknande art." enligt wicki..

Så tagga ner, avseende politiska fångar har du fel så det skriker om det. Det andra du räknade upp är förbrytelser enligt svensk lag. Könsstympningar är medelålders sedvänjor (kvinnliga) som ska bekämpas i görligaste mån.
Men jag är inte förvånad över dina haranger, frälsta frireligiösa, blockerade ideologer brukar haspla ur sig en massa grundlöst prat i upphetsningen...

Ps jag får det inte till en politik till männens nackdel, när det gäller förslaget om kvoterad föräldrapenning. Konstaterar bara att om man tvingar den som tjänar mest i en familj att ta ut barnledighet så kostar detta familjen många sköna slantar som ex räcker till en semester för familjen.
Yada, yada, yada som vanligt och kryddat med lite personangrepp, en manlig(?) skitskalle personifierad. Skulle hedersmord inte vara politik? Ett sätt att kontrollera genom hot om våld och död om den utsatte inte lyder? Könsstympningar, när män vägrar gifta sig med en kvinna som inte är könsstympad, så är det kvinnors fel och det har inget med politik att göra? Så politiska fångar enligt dig är förenliga med svensk lag, eftersom det jag drog upp är olagligt? :confused:

Du behöver inte svara, det blir som vanligt, ett ständigt upprapande av vad du tidigare sagt, med ännu mer plattityder och än tydligare att du är exakt en sån typ som ovan beskrivits, en som försöker ta plats och tala om för alla andra idioter vad det egentligen handlar om, för just det, du är ju man? :meh:

Jag gör som jag brukar med idioter IRL, stänger av och slutar lyssna på mundiarrén. :laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka