Intressant om feminism och manshat

Framförallt gör män från andra kulturer inte så här.
Det är en maktfråga, de har ingen möjlighet att göra det här därför gör de det heller inte. MVM har större delen av makten i världen, det är därför det fokuseras så mycket på just MVM. Hur man brukar makten är av stor betydelse därför är MVM i fokus. Människor utan makt KAN inte bete sig på det här sättet.

Det skulle vara intressant att höra hur de som råkar ut för bufflar agerar. Det finns ju faktiskt bara en anledning till att de gör det de gör och det är för att de kan.

Därför att de oftast inte tycker sig behöva bry sig om vad yngre tycker. Jag har sagt ifrån ett antal gånger i olika sammanhang och i de sammanhangen slutar bufflandet och skämten om kvinnor o invandrare. Sedan vet jag ryktesvägen att en av dessa är minst lika bufflig som tidigare, när jag inte är närvarande.

Vi behöver bli fler som sätter ned foten! Varje gång.

Det är en maktfråga, de har ingen möjlighet att göra det här därför gör de det heller inte. MVM har större delen av makten i världen, det är därför det fokuseras så mycket på just MVM. Hur man brukar makten är av stor betydelse därför är MVM i fokus. Människor utan makt KAN inte bete sig på det här sättet.

Jag har jobbat i företag där inte alla är vita och i företag som jobbar internationellt. Och konstigt nog så kan även icke vita var bufflar. Min teori är att det inte sitter i hudfärgen.

Jag har jobbat i företag där inte alla är vita och i företag som jobbar internationellt. Och konstigt nog så kan även icke vita var bufflar. Min teori är att det inte sitter i hudfärgen.
Då kanske dessa individer råkar sitta på lite makt då, strukturellt sett ser det dock inte ut så.

Jag förstår lika lite vad du menar faktiskt.
Min poäng var att det handlar om makt, har man makt kan man bete sig som en buffel (och tyvärr gör många det också). Har man inte makt så har man inte samma möjlighet att bete sig som en buffel, eftersom de som har makten då kan säga stopp, men när det är den som har makten beter sig illa ja då blir det svårt. Speciellt om inte andra i samma maktposition går in och säger ifrån. I Sverige idag finns större delen av makten hos män mellan 25 och 70 års ålder, de har även oftast västerlänskt nordeuropeiskt ursprung eller är så kallade "svennar".

Ett problem som jag upplever när man talar om strukturer, är att någon alltid ska dra igång argument baserat på individer.

Jag ser det som en diskussion om att ta makten över ordet och formuleringarna. Det är mycket vanligt i politiken och alla gör det.

Du ser en diskussion om strukturer och jag ser svepande generaliseringar.

Sen förstår jag inte vad du menar med att dra igång argument om individer? Menar du att "din" diskussion om strukturer är den överordnade? Borde ingen "dra igång" en diskussion som inte passar in i vänstermallen? Skall man bara få debattera på vänsterhalvan av spelplanen? Om det här nu är höger och vänster, egentligen borde det inte vara det.

när det är den som har makten beter sig illa ja då blir det svårt. Speciellt om inte andra i samma maktposition går in och säger ifrån.
Jag tycker inte att man ska låta hierarki avgöra om man säger ifrån eller ej. Näven i bordet bara.

Det är väl tyvärr bara ett av många sätt att försöka kväva besvärliga kvinnor till tystnad men det finns många olika tillmälen att ta till.
Jag trodde mansgris var ett ord som typiskt används om män. Nästan som ett äldre ord för antifeminist. Men det finns kanske andra betydelser.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka