Nej, jag tycker tex inte att du är korkad. Du lyckas i alla fall oftast utmärkt väl med att framstå som motsatsen. Men om det skarpaste man kan komma som motargument mot feminismen är att det är manshat, då har man faktiskt inte tänkt tillräckligt.
Jag kommer inte på något bra jämförelseexempel, men om någon tex påstod att anledningen till att sjukförsäkringen har förändrats och en del människor har blivit utförsäkrade är att moderaterna hatar sjuka, så skulle jag tycka att det argumentet var ungefär lika vettigt som det här tjafset om manshat. Och då tycker jag ändå att förändringarna har varit inhumana, det är inte det att jag försvarar dem. Men att förklara dem med hat, verkar feltänkt. Minst sagt.
Det är helt enkelt dåligt på så många nivåer, att det blir lite hopplöst ointressant att bemöta.
Då förstår jag vad du menar och jag håller med om att manshat är ett dåligt uttryck. Jag tror inte heller det handlar om hat. Hat är ett för hårt ord. Det är väl tyvärr jag som skrev manshat i en iver att skapa uppmärksamhet.
Det jag hänger upp mig på är viljan att definera mig som vit medelålders man i första hand. Sen kanske någon lägger till att jag inte har begrundat min vithet. Det är detta sättet att måla upp världen från vänsterhåll som blir så fel.