Intolerant?

marsve

Trådstartare
Hej!
Håller jag på att bli alltmer intolerant eller är folk mer idiotiska nu än de var för säg 10 år sedan? Jag tycker att jag dagligen stöter på folk som cyklar mitt i körbanan, går över gatan där de inte ska, inte respekterar högerregeln, kör för fort, inte håller avståndet, går i vägen med eller utan kundvagnar eller barnvagnar eller hela sin familj m.m., m.m. Och nu börjar jag fundera på om folk faktiskt blir mer ohyfsade, dvs är i vägen, eller om det helt enkelt är jag som blir alltmer intolerant? Vissa dagar känns det som att jag helt enkelt vill stanna hemma och inte utsätta mig för alla dessa ohyfsade personer.

Hälsningar
Marsve

Det är i sådana läget som det är bra att kolla om tutan på ditt fordon fungerar alternativt rasta den lite. ;)

Jag ser dagligen "idioter" rent ut sagt på vägarna, väldigt många som sitter med näsan i mobilen och pillar istället för att hålla koll på vägen. Folk som ska köra om till varje pris. Vi lever i ett stressat samhälle och det är ett under att det inte händer mer olyckor än det gör på vägarna med tanke på vad man får uppleva, det ena värre än det andra.

Jag bor utomlands och det var en av de saker jag upptäckte när man bor i ett nytt samhälle, att svenskar är otroligt intoleranta!
Samtidigt visar vi ju väldigt mycket (kanske lite för mycket?) hänsyn oxå, man tassar på tå och ber om ursäkt för minsta grej.

Här där jag bor visar man ingen hänsyn över huvud taget och alla verkar tolerera vad som helst här. Jag är ju svensk så jag gillar ju att man visar lite hänsyn så jag får jobba med irritationerna som dyker upp hela tiden som tex när någon ställer sig med en lastbil utanför mitt hus på tongång i en halvtimme.. :rage:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 228
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 387
Senast: Sel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka