Internetanmälan

Widerberg

Trådstartare
Om man gjort en internetanmälan till hopptävling, ska man ta med
kvittot på anmälan och kvitto på att man betalat?

:)

Sv: Internetanmälan

Hej!

jag är ganska säker på att man ska det. Jag ska göra det i alla fall.

spara alltid kvittona och en kopia på att du har anmält dig. det kan vara så att det inte kommer fram i tid eller nått annat som krånglar och då är det jättebra att ha nått som bevisar att du har anmält eller betalt

Man kanske ska göra det, men jag har klarat mig bra utan det på tävlingsplatsen.. ingen har velat se papprena, de har allt registrerat i datorn :)

Om du finns med i startlistorna så har ju både din anmälan och din betalning kommit fram ordentligt.

Mentan skrev:

jag tar alltid kvitto ;)

Mentan skrev:

Man bör skriva ut men samtidigt så hjälper inte ens det ibland.

Följande hände på en Ft: Dottern var med på startlistan, vi hade kvitton på inbetalning sista anmälningsdag med men klubben sa att de inte hade fått in betalningen = jag fick betala på plats. Jag vägrade. Då sa ÖD eftersom jag hade kvitto (överdomaren kom) räckte det att jag betalade efteranm.avg.
Vilket val. Betala 350:- till eller kör hem. Jag betalade, klagade i efterhand osv men klubben var inte resonabel alls. De hade fått pengarna EN dag efter anmälningstidens utgång = man kan aldrig anmäla sista dagen om man inte betalar senast 2 dagar innan om klubben är sådan här.
Bara att bita i det sura äpplet. Men det är märkligt att en klubb kan ta ett sådant beslut när det räckt med rätt betaldag hos skattemyndigheten.

Något fel är det i systemet. Man kan ju inte anmäla/betala samtidigt.
Enl TR gäller ju anmälan.

När jag senare berättade detta på ett distriktmöte så var det en person som uttalade sej högljutt och höll med mej. Han drev frågan ganska hårt. Lite pinsamt när det gick upp för honom att det var hans klubb där han var ordf. (han hade INTE fått den versionen på styrelsemötet) :devil:

Brukar d inte vara så att man betalar på plats?

okej . tackar för d trodde att man betalade på plats, en erfarenhet rikare då;)

Jag har faktiskt råkat ut för exakt samma sak. Det var på en allsvenska och vi kunde inte betala i tid eftersom klubben missat att publicera proppen i kalendern, och glömt lägga ut den på hemsidan. Avgiften kom alltså in en dag för sent. Klubben vägrade låta oss starta om vi inte betalde efteranmälningsavgift. Det visade sig att nästan alla ekipage var i samma sits. Gissa om klubben håvade in efteranmavgifter. Så mycket har nog aldrig någon fått in i en förklass.:mad:

Vi hade sen en diskussion om inte datumen på bankens/postens kvitto ska gälla som betalningsdag, eftersom det kan ta olika många dagar att föra över pengar beroende på vilken bank man har. Småaktigt av en klubb att ta efteranmavg på detta sättet. Numera åker vi aldrig på deras tävlingar.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 126
Samhälle Jag fick precis skickat till mig att Läkare utan gränser söker "kontorsvolontärer" som bland annat ska: - Plocka upp och ner i...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 173
Senast: Rosett
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 985
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar