Internationell licens?

Cleese

Trådstartare
Det här med internationell licens - behövs det så fort man lämnar landet för att tävla eller är det endast vid CEI-ritter?

Sv: Internationell licens?

Den vanliga licens räckte förra året iaf när man red bara några få internationella tävlingar. De kan ju vara i Sverige oxå. kolla med Gisela på ridsportförbundet.

Hej!

Detta gäller för licenser under 2006

Juniorlicens
550 kronor
Juniorlicensen gäller för både ponny och häst. Juniorlicenser gäller för alla typer av tävlingar ända upp till och med elit, samt internationellt. Du kan rida på juniorlicens till och med det året du fyller 18.

Seniorlicens
825 kronor
Seniorlicens gäller för alla tävlingar, från lokal till och med elit.

Lokallicens
165 kronor
Gäller för lokaltävling, lektionsryttare, handikapptävlingar och galoppnovis.
Lektionsryttare på lektionshäst får rida på lokal licens upp till och med nationell tävling.

Licens guld
1320 kronor
Denna licens skall lösas av samtliga ryttare tillhöriga landslaget i hoppning, dressyr och fälttävlan samt övriga ryttare som gör 2 eller fler internationella tävlingar per år.
Juniorer tävlar även internationellt på sin juniorlicens och behöver inte lösa guldlicens.

Gästlicens
För att utländsk ryttare skall ha tillåtelse att tävla i Sverige krävs fr o m 1 jan 2003 tillstånd från det egna landets ridsportförbund. Detta skall meddelas från respektive land till Svenska Ridsportförbundet, fax 0220 - 456 70.
Därefter skall Gästlicens lösas till det belopp som SvRF beslutat.

Hoppas det är till hjälp! :)

Snart drar säsongen igång igen :banana: :rofl: :banana:

OK, tack så mycket. Och för att förtydliga - med internationellt menas alltså även om man rattar över till Danmark för en 60km ritt? (Ej CEI eller så)

Följdfråga:
Hur är det då om man ska till andra länder - andra länders ryttare behöver gästlicens här. Behöver vi gästlicens i Danmark?

Det är mycket nu... :crazy:

Som jag har förstått det så ska du nite behöva betala internationell licens för att rida 60 km i danmark. Jag har gjort det två gånger förut, och då sades inget om det. (red 60 resp 70 km)

Gästlicens behöver du inte om du har din seniorlicens. Iallafall behövde inte jag det. Hoppas det var till någon hjälp :crazy:

Camilla

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Lady_S
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 472
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar