tgd
Trådstartare
Bakgrunden är den att sonens pappa separerade från mig för ett år sedan. Sonen blir nu 4 år och har det gångna året bott vecka-vecka. Praktiskt har vi inga problem, bor ca 10 min från varandra, jag tycker mycket om pappan och vid byte av sonen personligen fikar/äter vi alltid tillsammans och far tillsammans när det är något specifikt som rör sonen, t.ex. dagis julfest. Jag tycker också att pappan är en BRA pappa såtillvida att han är säkerhetstänkande och pålitlig så jag behöver inte vara bekymrad eller hönsig när sonen far. Pappan har också full uppbackning och hjälp vid behov av sina föräldrar som bor nära. MEN sonen är ännu välidigt "mammig" och ratar pappa och kan även vara total pest och pina mot sin pappa. Igår tog jag bort min andra gamla (sjuka) katt och när vi satt och myste på kvällen sade sonen att han önskade att pappa skulle dö också. Men, svarade jag då lätt, då kan du ju inte fara ut på äventyr med pappa men det tyckte sonen inte gjorde något, han kunde ju fara med mamma. Detta år har vi haft många dödsfall i form av gamla djur som gått bort (båda mina gamla katter, överåriga hunden, kaninen, hönor) och pappans morfar så sonen torde ha en hyfsad bild av vad det innebär. Nu funderar jag på om jag skall berätta om detta för pappan eller inte? Deras förhållande är ju naturligtvis deras ensak och inte för mig att lägga mig i hur pappan väljer att sköta den biten men samtidigt om jag berättar om detta har han ju (ännu en) chans att göra något åt det. Input och tankar mottages tacksamt!