Alindra2000
Trådstartare
Någon måste skämta med mig! Haft en tjej som varit och provridit en av mina hästar vid tre tillfällen, detta tycker både jag och hon är jättebra eftersom det både ger mig en bild om hur hästen skulle ha det där i ridningsväg (min egna uppfödning så man är ju lite extra nojjig med hur hon får det) samt att tjejen kan få en bättre bild av vad det är för häst hon köper. Hursom, under denna tid har jag inte låtit andra komma och kolla eftersom jag sett den här köparen som mkt seriös och hoppats på henne. Idag ringer hon och säger att allt verkligen känns jättebra och att hon vil köpa hästen, det enda hon vill diskutera är priset. Fine tänker jag.. lite kan jag väl låta henne prutas på.. Men döm av min förvåning när hon kläcker ur sig att hon har tänkt sig betala 60 000 (begärt pris för hästen är 120 000) dvs hennes prutning är ner till hälften. Hon har hela tiden vetat "prislappen" på hästen så varför kommer man ens och kollar tre gånger då? Priset på 120 000 är inte heller någon drömsumma så det är inte jag som lever i det blå och tror att min häst är värd mer än den verkligen är.
Är riktigt less just nu, vilket jag sällan blir. Hur kan man med att vara så fräck? När jag frågade henne hur hon tänkte när hon bjuder 60 000 för ngn som kostar 120 000 så sa hon "ja jag hoppades väl att du skulle ändra dig när du såg hur bra jag är med hästar". Nä fy fasen!!
Är riktigt less just nu, vilket jag sällan blir. Hur kan man med att vara så fräck? När jag frågade henne hur hon tänkte när hon bjuder 60 000 för ngn som kostar 120 000 så sa hon "ja jag hoppades väl att du skulle ändra dig när du såg hur bra jag är med hästar". Nä fy fasen!!