Sv: Inte ge andras hästar mat!
KL
Har faktiskt råkat ut för detta, trots att jag har en fantastiskt snäll märr (travare) som många inte riktigt gillade. Hon är "lite" speciell i sitt sätt, tuff på ytan - då tycker folk att hon ser elak ut - men väldigt känslig på insidan.
Och det är flera anledningar som jag har mina hästar på det stället jag själv tar hand om dem o sköter om dem dvs. fodringar, skötseln, mockningar, m.m. för att slippa folk som klagar o gnäller o inte ger hästen någon mat.
Det stället jag har mina hästar på är jag inackorderad egentligen, men det är ju gubben som äger gården o låter mig "röra mig fritt på" o det är bara jag som har mina hästar där.
Aldrig mera hyr jag in mina hästar någon annanstans. Det är bra hos gubben, för han har inget o säga till om men det enda han säger till är om det rör hans lilla gårdsplan där man kommer in till gården annars inget alls.
Men det ENDA jag kan tänka mig ifall jag ska flytta på mina hästar är att arrendera en mark hos någon bonde. Men hyra in mig hos någon med stall, nej det ska jag inte göra något mer alls.