Inte ge andras hästar mat!

Sv: Inte ge andras hästar mat!

som sagt det kan ju va hörsägen, men också sant... min första tanke va att utan frukost och lunch måste hästen magrat väldigt mycket...

Jag blir alltid lika ledsen när jag får höra att djuret blir lidande.
Nu är det ju iofs hörsägen men min häst fick faktisk för lite mat i ett stall där hon stod. :eek:
Jag märkte att hon gick mer i vikt, såpass mkt att sadeln inte längre passade. Jag gick till stallägaren och påpekade det och hon skulle prata med stallskötaren(som inte gillade mig).
Hur som, en dag var jag ledig och kom tidigare till stallet, passade då på att väga maten som var inlagd och till min fasa var det bara 1kg hö istället för 3kg. Tänk om hon fick så varje mål? Inte konstigt att hon gick ner, denna gång hade jag i af vittne.
Jag bytte stall kort därefter för jag blev orolig.

Det konstiga är att alla är "djurvänner", ändå gör dom så.?

helt otroligt j*vla sjukt! Vissa människor hör ju helt enkelt hemma på ett mentalsjukhus...

Om du någon gång bestämmer dej för att prata med henne om detta, ring mej, jag vill se hennes min!:devil:

Okej, att hon inte tyckte om dig är väl helt ok, det är hennes val.
Men att då GE SIG PÅ DIN HÄST är bara ""&/(%&"(! :mad:

*kl*

eftersom du inte märkt att hästen magrat kan det ju vara så att hon är mytoman, hon kanske sa så bara för att verka häftigt...? eller att hon kanske gjorde det ibland men inte jämnt och drog till med att hon jämnt lät bli att fodra din häst?

lika illa det iof. för man vet ju inte vad hon ljugit om mer då...

Ja förstår att du blev chokad! och ledsen :( är ju helt sjukt att man struntar i att ge hästen mat :eek: är det inte typiskt att folk ska bli avundsjuka bara för att man har en fin häst! såg att du va från karlstad och blev fundersam på om det är någon man känner till, så att man själv inte råkar flytta till det stallet! Tycker du ska ställa henne mot väggen! :bump:

Nä, jag vet...
Fast min tanke var att det ofta är såna som påstår sig vara det, som beter sig illa.
Hoppas att det klarnade lite. :o

...Hur som, en dag var jag ledig och kom tidigare till stallet, passade då på att väga maten som var inlagd och till min fasa var det bara 1kg hö istället för 3kg. ....

Hm, vi har haft samma sak fast tvärt om. Inackordering som envisas med att inte väga höet och överfordrar en redan smällfet varelse. Varvid jag - stallägare - tagit mig friheten att reducera mängden hö - av omtanke om hästen. Har givetvis flera gånger påtalat det för ägaren men utan resultat. Undrar vad de tänkte om mig? Kanske tycker man att jag är snål och bara vill spara på höet, kanske tycker man att jag också ger mig på hästen, vet inte för de har inte påpekat ngt.....:confused:

:eek: :eek: :eek:
Som några andra sagt så kan det vara en hörsägen eller rent av lögn från tränaren men om det stämmer så...:devil: :mad: Jag hade blivit skogstokig!!!

Btw, hur har de gått, har du fått tag i den där tjejen än?

Men varför slog inte tränaren larm när han fick höra detta?
Jag hade nog inte kunnat hålla tyst om någon erkände en sådan sak för mig.

KL

Har faktiskt råkat ut för detta, trots att jag har en fantastiskt snäll märr (travare) som många inte riktigt gillade. Hon är "lite" speciell i sitt sätt, tuff på ytan - då tycker folk att hon ser elak ut - men väldigt känslig på insidan.
Och det är flera anledningar som jag har mina hästar på det stället jag själv tar hand om dem o sköter om dem dvs. fodringar, skötseln, mockningar, m.m. för att slippa folk som klagar o gnäller o inte ger hästen någon mat.
Det stället jag har mina hästar på är jag inackorderad egentligen, men det är ju gubben som äger gården o låter mig "röra mig fritt på" o det är bara jag som har mina hästar där.
Aldrig mera hyr jag in mina hästar någon annanstans. Det är bra hos gubben, för han har inget o säga till om men det enda han säger till är om det rör hans lilla gårdsplan där man kommer in till gården annars inget alls.

Men det ENDA jag kan tänka mig ifall jag ska flytta på mina hästar är att arrendera en mark hos någon bonde. Men hyra in mig hos någon med stall, nej det ska jag inte göra något mer alls.

äh, jag tycker det hela låter konstigt... om man nu är så låg att man inte ger en häst mat, varför bekänna det för din tränare - som antagligen då tycker att man är en djurplågare?

Precis! "Okej" att man snackar skit om någon. H*n kanske faktist tyckte att TS var en snobb. Man kan inte gilla alla människor man möter. Men att erkänna för sin tränare att man inte ger en häst mat låter konstigt.

Och det finns alltid två sidor av myntet.

Jag menar självklart inte att på något sätt att det är ok att inte ge någon annans häst mat för att man inte gillar ägaren etc.

Men herregud! Att det finns såna människor?! Märker bara mer och mer att jag gör rätt i att inte lita på någon annan än mig själv.

Men gud:eek::eek: Vissa är ju inte riktigt kloka:cool:

Men så kan man väl inte göra??!! :eek: Har hon ingen moral? Även om hon inte gillar dig behöver hon väl inte låte det gå ut över hästen?

Åååh vad jag avskyr såna falska människor!

Jag förstår inte heller varför hon berättar det här först nu. Och en annan sak, blev inte hästen väldigt smal?

Liknande trådar

A
Ekonomi & Juridik Finns det någon websida där man kan läsa om vad stallägare/inackordering har för skyldigheter gentemot varann? Har letat på nätet, men...
2
Svar
20
· Visningar
4 616
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Detta är fakta om vad som har hänt, diskutions frågan kommer senare,detat rör sig inte om häst utan om hur jag ska kunna prata med...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 876
Senast: worthless
·
Hästvård Har hamnat i en konstig, overklig sits. Blev just av med min medryttarhäst och fick redan innan erbjudande om ett par nya, bland...
Svar
18
· Visningar
1 889
Senast: wildrose
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 015
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar