Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Jag har tänkt oerhört mycket på framtiden och detta året. Vilket inte är så konstigt. Det hör till när det blir ett nytt år.
Men detta med att kunna ta ett vettigt beslut vad gäller barnet har varit och är oerhört tufft.
Det som kändes så självklart i början (abort) känns så svårt nu. Jag har verkligen målat upp en bild om hur det skulle kunna bli.
Samtidigt känner jag mig ensam i detta. Att jag måste vara så fruktansvärt stark. Och det är jag rädd för. Tänk om allt bara skiter sig.
Ännu finns tid och snart får jag äntligen prata med en expert. Men är nervös för det också. Vad hon ska säga och så. Och hur jag kommer att reagera. Tänk om jag tappar det helt eller något ännu värre. Stänger av kanske.

Bara ett litet foster men ändå så oändligt mycket mer än så.
Detta känns som ett av mina absoluta svåraste beslut någonsin.

Jag har tänkt oerhört mycket på framtiden och detta året. Vilket inte är så konstigt. Det hör till när det blir ett nytt år.
Men detta med att kunna ta ett vettigt beslut vad gäller barnet har varit och är oerhört tufft.
Det som kändes så självklart i början (abort) känns så svårt nu. Jag har verkligen målat upp en bild om hur det skulle kunna bli.
Samtidigt känner jag mig ensam i detta. Att jag måste vara så fruktansvärt stark. Och det är jag rädd för. Tänk om allt bara skiter sig.
Ännu finns tid och snart får jag äntligen prata med en expert. Men är nervös för det också. Vad hon ska säga och så. Och hur jag kommer att reagera. Tänk om jag tappar det helt eller något ännu värre. Stänger av kanske.

Först och främst; Gott nytt år! hoppas du hade en fin kväll igår :) <3. Bra att du har tid att ventilera med en expert, kan nog vara bra för att lättare komma till ett beslut. Risken är ju att du får räkna med att stå ensam om du väljer att behålla, och det måste du klara av. Samtidigt förstår jag att det är ett svårt beslut för dig- det var det för mig med och jag vände och vred med på alla håll och kanter. Innan sa jag att en abort är plättlätt, ett självklart val- när jag väl var i situationen var jag som du- inte alls lika säker, ibland tror man så mycket innan man ens är i en situation. Som sagt är det ju ditt beslut och något som finns med dig i livet och det är viktigt att du tar beslutet själv, utan att vara påverkad av andras infallsvinklar- där kanske den utomstående experten kan vara till hjälp för dig istället för folk som tycker hit och dit om saker och ting.

Nu vet jag inte vilken profession den du ska gå till har, men när jag velade mellan abort och inte abort fick jag träffa en kurator.
Den rådde mig inte åt något håll alls utan lyssnade mest.
Bara en tanke, att den du möter kanske inte kommer kunna råda dig.

Men kanske kan hjälpa till att sortera i tankarna 😊

Känner mig förvirrad angående ekonomin. Ju mer jag läst på ju mer förvirrad 🙈
Hade tänkt jobba på i så fall så länge som bara möjligt men i min branch blir det svårt. Vecka 20 verkar vara en vanlig vecka att folk slutar jobba i och med tungt och riskfyllt. Vilket i mitt fall då skulle innebära ännu lägre SGI. Jag kommer fortfarande jobba men inte med min själva huvudsyssla. Och knappast kunna ta ut enorma mängder i lön just den perioden. Och till vecka 20 är det inte massa tid :cautious:
Men att förutsätta att jag ska kunna jobba på som vanligt fram till vecka 30 är nog önsketänkande.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 295
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 082
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 821
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka