Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Advokatens flyg blev försenat :down: Men vill verkligen träffas så blir ett sent möte istället :)

Risk analytikern skickar nu meddelanden och ett av dem började: "Once I am done with this project..."
Trodde han skulle fråga om jag ville träffas eller något, och började fundera på hur jag lite fint kan komma ur det. men han verkar vilja ha råd om karriär byte :confused::confused::confused::rofl:

Kommer att träffa advokaten om typ 2 timmar :o'

Lite lätt nervös :o

Vännen skickar varningens ord om att han antagligen är en player eftersom hans chef är det (tycker nästan synd om honom, själv skulle jag tycka det var hemskt att bli dömd för ett visst beteende pga min chef :o). Jag får dock inte det intrycket av honom efter att ha skickat meddelanden nästintill dagligen i en månad. Får se vad magkänslan säger när jag möter honom, brukar kunna känna på mig om så är fallet rätt direkt :)

Har däremot gett henne adressen vi möts på och en tid då jag ska ha skickat ett meddelande om att han är ok eller att jag lämnat.

Min andra vän hoppades dock att jag skulle få hoppa i säng på direkten, jag sa att det är nog lugnt utan det faktist :rofl: Får alltid asbra råd av den vännen.......jag brukar följa typ 10% av dem, högst.

Usch, söndagar är verkligen den värsta dagen att vara hemmahörande i denna tråd. Hade så gärna haft nån att ta en promenad med i det fina vädret och sen skeda med...

Jag dricker vin med en kompis.
Bra söndag.

Plus övriga som citerade mitt inlägg; det är intr promenaden och sånt jag egentligen saknar, det kan jag såklart göra själv, det är nog känslan av gemenskap. Har inte så många kompisar där jag bor och för telefonsamtal så behöver man nuförtiden oftast boka tid med kompisar då de har mer innehåll i sitt liv i form av barn och sånt....

Håller med @Magiana
En promenad kan du ta ändå. Häng inte upp allt på att få en relation. Se till att ha det bra som singel nu.

Nu vet jag att ni bara menar väl... Men allvarligt ... Att gå en promenad själv är förvisso trevligt men att sakna tvåsamheten är en STOR DEL... Det är liksom inte samma sak att ha vänner, att ha ett "bra singelliv"... jag iaf VILL HA den där "partnern" som sällskap... Bara att gå på dejtpromenad istället för att gå ensam är dubbelt så kul mot att gå själv... Där har man ju iaf en teoretisk chans att ha de riktigt trevligt...

Som sagt vet att alla som säger att "njut av singellivet" "det händer när man anar det som minst" verkligen menar det ... Men det hjälper ju inte... Jag tex gör såklart det bästa av situationen men det är inte "nog"... Det hjälper inte den där söndagskvällen när man är uttråkad... Visst kan man ringa en vän... men å prata om vadå ? Hur tråkigt man har ? Hur kul tycker vänner man är då ? Inte alls...
Man saknar ändå tvåsamheten ... (okej läs JAG gör)

Är man glad över att man är singel så är det jättebra.. Men vi är ändå några i tråden som INTE är nöjda singlar... (för det ändå inte desperata)

Nu vet jag att ni bara menar väl... Men allvarligt ... Att gå en promenad själv är förvisso trevligt men att sakna tvåsamheten är en STOR DEL... Det är liksom inte samma sak att ha vänner, att ha ett "bra singelliv"... jag iaf VILL HA den där "partnern" som sällskap... Bara att gå på dejtpromenad istället för att gå ensam är dubbelt så kul mot att gå själv... Där har man ju iaf en teoretisk chans att ha de riktigt trevligt...

Som sagt vet att alla som säger att "njut av singellivet" "det händer när man anar det som minst" verkligen menar det ... Men det hjälper ju inte... Jag tex gör såklart det bästa av situationen men det är inte "nog"... Det hjälper inte den där söndagskvällen när man är uttråkad... Visst kan man ringa en vän... men å prata om vadå ? Hur tråkigt man har ? Hur kul tycker vänner man är då ? Inte alls...
Man saknar ändå tvåsamheten ... (okej läs JAG gör)

Är man glad över att man är singel så är det jättebra.. Men vi är ändå några i tråden som INTE är nöjda singlar... (för det ändå inte desperata)
Visst kan jag förstå om man saknar någon att dela sitt liv med men det är ändå inget man kan pressa fram. Sen finns det ju både fördelar och nackdelar med att vara två, liksom med att vara singel. Hakar man upp sig på att det enda som kan göra en lycklig är en relation, då sitter nog skavet någon annan stans egentligen.

Visst kan jag förstå om man saknar någon att dela sitt liv med men det är ändå inget man kan pressa fram. Sen finns det ju både fördelar och nackdelar med att vara två, liksom med att vara singel. Hakar man upp sig på att det enda som kan göra en lycklig är en relation, då sitter nog skavet någon annan stans egentligen.
Skavet nån annanstans ? Det får du gärna utveckla...

Skavet nån annanstans ? Det får du gärna utveckla...
Oj. Det där kan lätt dra iväg till en hel bok om jag ska börja förklara och risken är att poängen inte går fram i alla fall.

Grejen är i alla fall att det inte går att bli genuint lycklig av yttre attribut, d.v.s. hus, bil, partner m.m. Man kan absolut njuta av det. Inget snack om saken. Men genuin lycka kommer inifrån. Försöker man fylla ett inre tomrum med yttre attribut så kommer det så småningom dyka upp nya saker man inte är nöjd med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228
Svar
1 024
· Visningar
105 674
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser