Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte jag heller. Jag orkar inte protestera så mycket, när jag säger nej och tar bort händer osv och det inte lyssnas på så ger jag upp och låter personen ha sex med mig. Tittar bort och tänker på nåt annat tills han är klar.

Absolut inte för att vara sådan men...Du vet om att det där är våldtäkt va?
Nu kan jag bara tala för mig själv, men jag hade försökt slå mig fri till varje pris och sedan polisanmält.

Nu kan jag bara tala för mig själv, men jag hade försökt slå mig fri till varje pris och sedan polisanmält.
Det vet du inte alls att du hade gjort. Det är jättevanligt att man fryser till när man blir våldtagen och därför inte kan försvara sig eller fly. Din reaktion är vanlig - man förutsätter att man i den situationen skulle gör allt för att slå sig fri men när man uttrycker sig som du gör skuldbelägger man offer som redan kan ha dåligt samvete för att de känner att de inte gjort tillräckligt.

Att bli rädd och försöka koppla bort eller frysa till är naturliga reaktioner.

Det vet du inte alls att du hade gjort. Det är jättevanligt att man fryser till när man blir våldtagen och därför inte kan försvara sig eller fly. Din reaktion är vanlig - man förutsätter att man i den situationen skulle gör allt för att slå sig fri men när man uttrycker sig som du gör skuldbelägger man offer som redan kan ha dåligt samvete för att de känner att de inte gjort tillräckligt.

Att bli rädd och försöka koppla bort eller frysa till är naturliga reaktioner.

Nu har jag inte blivit just våldtagen - däremot överfallen med "sexuella förtecken" eller hur man nu ska säga (vill inte gå in på det närmare här). Men då försökte jag iaf slå mig fri - vilket jag även tillslut faktiskt lyckades med. Förövaren och jag var däremot ungefär jämnstora, vilket kan vara värt att förtydliga.
Har hört talas om att man "fryser", men visste inte vilken av det och ovan nämnda som var vanligast däremot. Hade inte heller för avsikt att skuldbelägga.

Pratade med M nu igen, och tillslut berättade jag om Paris. Han kommer se i sociala medier att jag är där vid hans födelsedag, som vi pratat om. Så jag tänkte att det är lika bra att han vet om att jag köpt biljetter så att han inte behöver fundera över tillfälligheten. Han blev jätteledsen, tyckte att det var hemskt sorgligt att jag gjort något så fint och att det här hände mellan oss dagen efter. Jag höll med. Så sa han "Det är ju du som inte vill ses mer.." och jag förklarade varför. Vi pratade aldrig riktigt ut igår utan jag bröt bara. Det kändes skönt att få förklara, och för första gången i hela den här konflikten så frågade han mig hur jag kände. "Hur upplevde du det?" frågade han. Han sa inte så mycket, utan mest jag som berättade om mitt perspektiv. Sen avslutade jag med "Jag tror helt enkelt inte vi kommer kunna göra varandra lyckliga" och han svarade "Du gjorde mig lycklig i alla fall. Jag är ledsen att jag inte kunde göra detsamma".

Dog lite.

Snälla säg inte så ... Klart de ska ta ett nej :banghead: :mad: :rage:
Jo, det borde vara klart men så är det ju ofta inte i verkligheten.
Bättre att ge en rejäl käftsmäll eller liknande...
Kanske, kanske inte. När jag protesterade som barn blev det alltid värre så jag är van vid att det går över fortare om jag inte protesterar. Numera försöker jag undvika att hamna i sådana situationer alls, är väldigt försiktig med att sova hos nån och de är väldigt få personer som får sova hos mig. Och det är just i dessa situationer det oftast hänt att jag säger nej och tar bort händer och det inte lyssnas på.

Pratade med M nu igen, och tillslut berättade jag om Paris. Han kommer se i sociala medier att jag är där vid hans födelsedag, som vi pratat om. Så jag tänkte att det är lika bra att han vet om att jag köpt biljetter så att han inte behöver fundera över tillfälligheten. Han blev jätteledsen, tyckte att det var hemskt sorgligt att jag gjort något så fint och att det här hände mellan oss dagen efter. Jag höll med. Så sa han "Det är ju du som inte vill ses mer.." och jag förklarade varför. Vi pratade aldrig riktigt ut igår utan jag bröt bara. Det kändes skönt att få förklara, och för första gången i hela den här konflikten så frågade han mig hur jag kände. "Hur upplevde du det?" frågade han. Han sa inte så mycket, utan mest jag som berättade om mitt perspektiv. Sen avslutade jag med "Jag tror helt enkelt inte vi kommer kunna göra varandra lyckliga" och han svarade "Du gjorde mig lycklig i alla fall. Jag är ledsen att jag inte kunde göra detsamma".

Dog lite.
Va skönt att ni ändå lyckades prata ut om det och att det kändes som du nådde fram och faktiskt till slut blev lyssnad på. Tråkigt bara att det skulle gå så långt innan det hände. Personligen tycker jag det är lättare att gå vidare efter att man fått ha sagt sitt, så jag hoppas det blir så för dig också.

Kanske, kanske inte. När jag protesterade som barn blev det alltid värre så jag är van vid att det går över fortare om jag inte protesterar. Numera försöker jag undvika att hamna i sådana situationer alls, är väldigt försiktig med att sova hos nån och de är väldigt få personer som får sova hos mig. Och det är just i dessa situationer det oftast hänt att jag säger nej och tar bort händer och det inte lyssnas på.
Jo, risken finns absolut och jag har full förståelse för om du inte testar! Däremot förtjänar sådana as rejäla käftsmällar (som minst), synd att det inte är säkert att utdela dem...

Hej jag fortsätter dejta. Har träffat en flera ggr. Blir inget varaktigt. Men gillar att vara i hans famn.
Försöker njuta av att bara vara.
Gick med i mötesplatsen. Vet inte om den sidan är seriösare än andra. Har en bekant som träffade rätt och är dyngkär.
Har träffat två därifrån. En var helt fel. Men han blev intresserad. Den andra hade jag ett mera kroppsligt utbyte av.
Men i morrn skall jag träffa den 3. Han verkar vettig. Vet inte om vi kan bli vettiga ihop.
Ja vågar och försöket iallafall. Till slut så kanske det smälller till.

Intressant statistik! Tack :up:
Googlade lite snabbt nu när jag sitter vid en dator igen. Mycket riktigt är det 7 av 10 som fryser: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/studie-visar-de-flesta-valdtaktsoffer-stanger-av

Trodde själv förr att nänä, om jag nån gång blir våldtagen så då jäääävlar vad jag ska slåss, om karljäveln så ska dö på köpet. Tills jag gick på ett par dejter med snubbar som tafsade och upptäckte att hoppsan, jag frös visst fast jag också.

Hemma efter att ha spenderat 7 timmar med kollegan.
Fick en helt annan bild av honom än vad jag haft innan.
Vi hade jättekul och tiden gick så fort.

Bäst var att min kompis skojade om att han säkert kommer göra flygande jakob, jag hatar verkligen frukt i mat.
Så jag dog lite när kollegan frågade om jag gillar kyckling eftersom han tänkte göra flygande jakob :rofl:
Men som tur var så känner han samna avsky som jag mot banan :D

Vi har samma morbida humor och är lika äckligt skadeglada.
Tittade på sällskapsresan och tramsade oss igenom hela kvällen :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 239
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka