Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter att ha spenderat 7 timmar med kollegan.
Fick en helt annan bild av honom än vad jag haft innan.
Vi hade jättekul och tiden gick så fort.

Bäst var att min kompis skojade om att han säkert kommer göra flygande jakob, jag hatar verkligen frukt i mat.
Så jag dog lite när kollegan frågade om jag gillar kyckling eftersom han tänkte göra flygande jakob :rofl:
Men som tur var så känner han samna avsky som jag mot banan :D

Vi har samma morbida humor och är lika äckligt skadeglada.
Tittade på sällskapsresan och tramsade oss igenom hela kvällen :love:

Låter ju som en toppenkväll! Ni ska ses igen va? :)

Det sköna med att bli medelålders är att man (jag) slutar vilja vara till lags hela tiden.
Jag både talar om och visar hur jag vill ha det och för mig är det oerhört viktigt att komma, annars kan det vara.
Och det behöver inte vara så allvarligt hela tiden, första gången med någon är det väl helt naturligt med lite nervositet och lite fummel och det kan man väl fnissa åt tillsammans?

Folk som inte har självdistans och tar sig själva på för stort allvar är ändå inte attraktiva.

Kan man inte skratta i sängen tillsammans är det inte mycket att ha. Både jag och särbon är ju över 40 och ingen av oss är väl jättesmidig vilket ger upphov till lite dråpliga situationer ibland :D

Va skönt att ni ändå lyckades prata ut om det och att det kändes som du nådde fram och faktiskt till slut blev lyssnad på. Tråkigt bara att det skulle gå så långt innan det hände. Personligen tycker jag det är lättare att gå vidare efter att man fått ha sagt sitt, så jag hoppas det blir så för dig också.

Jag håller helt med, jag tycker om när allt är sagt. Blev dock lite jobbigt att han för en gångs skull mjuknade och var den där killen som jag blev kär i för en stund. Jag ville så gärna säga att vi skiter i det här bråket, kan vi inte bara ses och hångla lite nu? Men vet om att det bara hade varit att skjuta på problemet.

Åker till IKEA i helgen och ska fixa det sista till lägenheten. På söndag kommer pappa med sin borrmaskin (jag äger ingen själv) och ska hjälpa mig att få upp lite hyllor och speglar. Middag med vänner på fredag, kräftskiva nästa helg, Paris i höst. Det blir nog bra det här..

Bland annat kan man passa på att inreda med sånt här när det inte finns någon karl som har åsikter i hemmet :angel: :love:

IMG_5032_zpsmqnqmbni.jpg

Bland annat kan man passa på att inreda med sånt här när det inte finns någon karl som har åsikter i hemmet :angel: :love:

IMG_5032_zpsmqnqmbni.jpg

På tal om det, jag trivs så himla mycket bättre i mitt hem ut sen mitt ex flyttade. Har tillbringat semestern med att "flytta in" igen, piffa och inreda. Mycket handlar kanske om att jag faktiskt kan vila mentalt hemma nu men också att det är som jag vill ha det (och framförallt; det ser likadant ut när jag kommer hem som när jag åkte..).

Jag känner med dig iaf, tråkigt att det blev som det blev men jag tycker du verkar väldigt klok och mån om dig själv.

Jag har haft några pissiga dagar med stress och PMS.. Och även om det inte (hittills?) har gått ut över dejten påverkar det helt klart min sinnestämning. Igår när jag träffade dejten kändes det som att han var extra omtänksam och inkännande på ett sätt som jag inte riktigt upplevt innan, och jag vet inte varför men jag tänkte nog inte att det skulle vara så, så jag är väldigt positivt överraskad och ser verkligen fram emot att lära känna honom mer. Om jag inte passar mig tror jag att jag kommer bli kär.

IMG_5032_zpsmqnqmbni.jpg

Första tanken att - nä.
Men sen kom jag på att här hemma har jag en stol i hallen som det blir så mycket prylar på - med det där arrangemanget är det lättare att bara ställa ner krukan om behöver sätta sig, så det är ju utmärkt.
Som det där att ha duk och tjusig fruktskål på diskbänken - går inta att ha disk där för då ser det inte snyggt ut.

På tal om det, jag trivs så himla mycket bättre i mitt hem ut sen mitt ex flyttade. Har tillbringat semestern med att "flytta in" igen, piffa och inreda. Mycket handlar kanske om att jag faktiskt kan vila mentalt hemma nu men också att det är som jag vill ha det (och framförallt; det ser likadant ut när jag kommer hem som när jag åkte..).

Jag känner med dig iaf, tråkigt att det blev som det blev men jag tycker du verkar väldigt klok och mån om dig själv.
Jag håller med, jag gillar min lägenhet mycket bättre sen exet flyttade ut, nu kan tiden inte gå fort nog tills han hämtar alla sina möbler om 1½ vecka så jag äntligen kan få upp allt mitt nya och möblera om, måla om och få det riktigt riktigt mitt! Och jag håller med om att det känns mycket bättre i ett uppbrott när man får säga sitt och stå upp för sig själv. Jag blev ju sjukt arg på exet när vi gjorde slut för han hade sån otroligt naiv bild av vad ett långtidsförhållande kräver och vad ett förhållande och partnerskap faktiskt är och varför han tyckte vi skulle göra slut. Jag ville ju också göra slut men av andra anledningar som han bara inte kunde ta till sig eller ta ansvar för. Det var första gången i vårt förhållande som jag verkligen stod upp för mig själv utan att kompromissa eller ursäkta hans beteende och fysatan så skönt det kändes! Första gången jag sa till honom att hålla käften så jag fick prata färdigt. Sa till honom att anledningen till att vårt förhållande dog var 100% hans och att jag var 150% nöjd med min insats under vår tid tillsammans eftersom han på slutet bara pitchade in typ max 50%. Jag växte nog några cm tror jag :) Nu mår jag så sjukt mycket bättre än jag gjort på mycket länge och även om jag såklart varit ledsen mycket och sörjt vårt förhållande så känner jag verkligen att jag gick ut vinnande ur vårt förhållande :)

Sorry för off topic men ville bara hålla med:)

Kan inte annat än att hålla med.
Ja här flyttade jag tillbaks möblerna när jag blev ensammen igen. Det började med en adventsstjärna och slutade med opraktisk rokad på nära nog varenda pryl och möbel.
Något konstigt det där att den enda hörna av det här bygget ändå fungerar hyggligt skulle det ge stökas med - när det finns så många utrymmen med bröte som skulle behövt sig en rejäl duvning.

Alltid samma sak.
Undra om han är intresserad eller om han ser mig som en kul kompis.
Hur ska jag veta? Ska jag fråga, bara vänta, gör inget, göra något. Det är mest detta som stör med att vi är kollegor.

Tog upp detta med snygga kollegan när vi sågs förut.
Han sa att du har inte tänkt på att han kanske tänker och funderar på samma sätt? Att det är precis likadant för honom?
Just att jag har många manliga vänner gör det ju egentligen inte enklare för honom.

Men ja, jag ligger lite lågt ett par dagar nu och funderar. Måste även fundera på ryssen.

Alltid samma sak.
Hur ska jag veta? Ska jag fråga, bara vänta, gör inget, göra något. Det är mest detta som stör med att vi är kollegor.

Han sa att du har inte tänkt på att han kanske tänker och funderar på samma sätt? Att det är precis likadant för honom?
Just att jag har många manliga vänner gör det ju egentligen inte enklare för honom.

Men ja, jag ligger lite lågt ett par dagar nu och funderar. Måste även fundera på ryssen.
Det där är så jobbigt att gå och fundera på - men eftertänksamhet är bra med.

Alltid samma sak.

Gör något :D Som sagt jag är en sån som kan ta de lugnt "ett tag" men sen vill jag ha ett svar.. Det behöver oftast inte va en fråga som sååå... Utan nåt som kommer automatiskt när man lär känna varandra... Och för att lära känna varandra mer behöver man ju ses ;) Så ... Träffa honom igen !!!

Gör något :D Som sagt jag är en sån som kan ta de lugnt "ett tag" men sen vill jag ha ett svar.. Det behöver oftast inte va en fråga som sååå... Utan nåt som kommer automatiskt när man lär känna varandra... Och för att lära känna varandra mer behöver man ju ses ;) Så ... Träffa honom igen !!!

Jag ska, om han vill.
Nu drar han och grabbarna grus på semester en vecka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 270
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 239
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat