Installning om hästen får bestämma?

Sv: Installning om hästen får bestämma?

Enligt djurskyddslagen måste hästen stå inne 8 timmar/dygn.

va? :eek: den regeln tycker jag var konstig :S har unghäst med föl som går på "lösdrift" och kommer nog göra det ett bra tag till.

är det inte att hästen måste vara ute minst 8 timmar/dygn då?

Sv: Installning om hästen får bestämma?

Vi har våra hästar ute så mycket som möjligt eftersom att det är där de hör mer hemma än i en box iaf . sommarn går de ute dygnet runt (om det inte är stekhett med flugor osv. eller om det är för mkt bete så man låter dem vila lite mitt på dan?) och vintern är de ute så mkt som möjligt fast det är bara "ridponnyn" som är inne just nu. de andra går i lösdrift. "ridponnyn" kommer typ in vid 22 och ut vid 7-8 på morgonen. jag själv tycker att hästar ska få vara hästar och får vara ute så mkt som möjligt!:bump:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
862
Senast: Fiorano
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 590
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 113
Senast: Lavinia
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 856
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur