Gravinda
Trådstartare
Då var det min tur att fråga, men ni blir väl bara bättre och bättre på att dela ut raser till oss veliga 
Jag vill ha en hund:
* med päls, dock inte så lång, men tillräckligt för att hålla värme och torrt i alla väder, vill inte behöva täcka, trimma är okej
* Inte för liten, men inte för stor
* relativt förig (lite vallhunds känsla)
* minimalt med jakt instinkter
* minimalt med sjukdomar
jag vill göra med min hund:
* Träna/tävla agility
* Träna spår
* lydnad på viss del, men mycket kommer ju från de andra och vardagen, viktigaste är att vi har utmaningar framför oss så vi utvecklas som team.
* Sällskap med när jag rider
* Soffpotatis
* Vandra fjällen
* Tolka
Tänkte träna med hunden 3-4 dagar i veckan.
Hunden ska funka som gårdshund på sommaren, lägenhets hund på vintern och stallhund året runt.
Problemet är inte att jag inte finner en ras som passar, utan att jag får in alltför många raser på min mall.
Har erfarenhet av många raser av olika typer. Har några speciella i tankarna men håller dem får vi se om de dyker upp som förslag.
Jag vill ha en hund:
* med päls, dock inte så lång, men tillräckligt för att hålla värme och torrt i alla väder, vill inte behöva täcka, trimma är okej
* Inte för liten, men inte för stor
* relativt förig (lite vallhunds känsla)
* minimalt med jakt instinkter
* minimalt med sjukdomar
jag vill göra med min hund:
* Träna/tävla agility
* Träna spår
* lydnad på viss del, men mycket kommer ju från de andra och vardagen, viktigaste är att vi har utmaningar framför oss så vi utvecklas som team.
* Sällskap med när jag rider
* Soffpotatis
* Vandra fjällen
* Tolka
Tänkte träna med hunden 3-4 dagar i veckan.
Hunden ska funka som gårdshund på sommaren, lägenhets hund på vintern och stallhund året runt.
Problemet är inte att jag inte finner en ras som passar, utan att jag får in alltför många raser på min mall.
Har erfarenhet av många raser av olika typer. Har några speciella i tankarna men håller dem får vi se om de dyker upp som förslag.