Inskirt rigging-fråga...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Scata
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 850

Scata

Trådstartare
Ni som är väldigt duktiga på sadlar och kanske rentav bygger själva :)
Är det möjligt att lägga till en rigging på en sadel som har en full rigging? Sadeln sitter bra men positionen är för långt fram för min häst :crazy:
Sadeln hade varit underbar om den från början hade varit utrustad med en 3 way rigging... synd att inte fler sadeltillverkare gör det :meh:

Eller har ni andra tips på vad man kan göra?

Senast ändrad:
Sv: Inskirt rigging-fråga...

Vi har gjort egen 3 way riggning genom att lägga en läderrem bakom sitsen, ska se om jag kan ta någon bild! Kan inte förklara riktigt hur vi gjorde och kommer ärligt talat inte ihåg helt men vet att det var pga samma problem och det har funkat toppen i många år nu :)

Ja en bild önskas!!
Minns du om det var svårt att fixa själv?
Alla tips är bra tips ;-)

Det var super lätt om jag inte minns fel! Har haft den utlånad senaste veckorna men får hem den nu i dagarna så ska försöka komma ihåg att ta bild när jag är i stallet :)

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 173
Senast: super
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 608
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 085
Senast: Claraclara
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 347
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈