Insider ikväll

Nikkis

Trådstartare
ja vad säger ni,ni som tittat/tittar på det?

helt plötsligt så förändrades min uppfattning om SKK väldigt mkt...:cool:
 
Sv: Insider ikväll

ifall ni undrar varför det finns fler postade trådar av mig ang. detta ämne är ett misstag..datorn kronglar och har postat flera trådar-dom kommer ta borts av moderator,så jag uppskattar ifall ni håller er till DENNA tråd.;)
 
Sv: Insider ikväll

hur menar du då?
att det hela är "bullshit" eller att det Faktiskt är "så illa"??

// Nikkis-fortfarande trögfattad efter en lååång kväll/natt på akuten och lullig av allt smärtstillande...:p:angel:
 
Sv: Insider ikväll

Jag förstår inte vad dom vill få fram. Tycker dom skulle snackat mer med uppfödare som föder upp dessa sjuka raser. Och ja, jag förstår varför inte Blandis ställer ut i Stora Stockholm. Vad fasiken ska man gå efter? Vilken standard? Man ska försöka stötta renrasaveln, dock inte de sjuka stackars raserna! :mad:
 
Sv: Insider ikväll

Om allt dom säger i Insider är sant om SKK så tycker jag det är hemskt, men det känns som att dom just nu kör ren smutskastning mot SKK.

Jag återkommer när jag sett hela programet:)
 
Sv: Insider ikväll

Vinklas hur då ? Nog är jag så pass gammal att jag följt tex: shäferns utveckling under lång tid...och dagens är sjuk helt enkel. De andra raserna ä'r heller inte mycket bättre. Jag vet inte hur du menar med vinkla, men för mig är det att jag har ögon att se med.


Och ang SKK, denna organisation ger jag inte fem öre för. Inte för det dom sagt i insider, men detta dom tar upp där har jag hört från folk för säkert 10 år sedan..., inget nytt med andra ord att dom är som dom är. Vinkling´? Näe, knappast.
 
Sv: Insider ikväll

Vet Insider det att de renrasiga valparna som inte registreras med stamtavla exv. kan ha sjukdomar som gör att uppfödarna väljer att göra så??
Och att det skulle vara mobbing av SKK att de inte får kallas rasrena då? Hahaha, är Insider kloka eller :smirk: .
Klart en hund utan stamtavla inte kan räknas som renrasig bara sådär hux flux??

Tycker Insider bara visar hur okunniga de är... Haha nu kom det där med att blandrashundar är friskare...
 
Sv: Insider ikväll

gud vad jag blir irriterad! vill ge den dära Fredrik Steen en fet käftsmäll! snacka om noncahalant människa,jäkla "allvetare",samma sak gäller VD:n för SKK..ohh vad frusterande!! *arg*

Dom blev SÅ grillade och ändå en massa bortförklaringat å ordbajseri! fy bubblan säger jag bara!:mad:

stackars lilla Grim säger jag...(han hette väl så? schäfern i studion??)
 
Sv: Insider ikväll

Haha nu kom det där med att blandrashundar är friskare...

Nu ska vi inte göra denna diskussionen till en om blandraser, men jag är så säker på att min blandras jag har är mycket friskare och sundare än den bassethunden dom visade som släppade magen i marken!
 
Sv: Insider ikväll

Måste nog säga att jag tycker mer som insider, såg ni inte hur hundarna såg ut? :eek:
 
Sv: Insider ikväll

Nochalant var rätt ord! dessutom tycker jag det är konstigt att man sitter och säger att man inte vill att hundarna ska vara osunda men inte säger ett ljud om tex basseten som vetrinären hade på bild.

Varken "det där är fel!"
eller "det där tycker vi den ska se ut!"

säg nåt, stå iaf för det ni gör!
 
Senast ändrad:
Sv: Insider ikväll

Jag förstår inte vad dom vill få fram. Tycker dom skulle snackat mer med uppfödare som föder upp dessa sjuka raser. Och ja, jag förstår varför inte Blandis ställer ut i Stora Stockholm. Vad fasiken ska man gå efter? Vilken standard? Man ska försöka stötta renrasaveln, dock inte de sjuka stackars raserna! :mad:

skulle Insider snacka med uppfödare som följer rasstandarden för dom sjuka raserna så är det ju självklart att dom skulle försvara det på på alla sätt och vis,dom vill ju Inte framstå i dåliga dagar och isynnerlighet inte i ett Tv program där dom blir ställda mot väggen..

visserligen kan jag hålla med dig om ang. blandras utsällningarna..
 
Sv: Insider ikväll

Jag kan egentligen inte säga något om SKK eftersom jag absolut inte är insatt i ämnen, men för mig som helt utomstående så kändes det som smutskastning på SKK från Insider.

Angående dom idealen det är på hundarna nu är det så sjukt! Ibland undrar jag vad folk tänker på. En hund som släpar magen i marken kan ju inte ha något liv alls?
Och en schäfer med så böjd rygg och bakben?

Jag tycker att mot slutet när dom diskuterade i studion blev dom ju helt nertryckta dom från SKK och Schäfermänniskan. Det kändes som att dom inte kunde svara på något alls, speciellt inte när dom kom in på pratet om hur schäfern ser ut idag!
 
Sv: Insider ikväll

Vet Insider det att de renrasiga valparna som inte registreras med stamtavla exv. kan ha sjukdomar som gör att uppfödarna väljer att göra så??
Och att det skulle vara mobbing av SKK att de inte får kallas rasrena då? Hahaha, är Insider kloka eller :smirk: .
Klart en hund utan stamtavla inte kan räknas som renrasig bara sådär hux flux??

Tycker Insider bara visar hur okunniga de är... Haha nu kom det där med att blandrashundar är friskare...

SKK anhängare ut i tånaglarna:smirk:
 
Sv: Insider ikväll

jag hade ju stora fördomar mot det här programmet, så jag tycker faktiskt det var ganska nyanserat för att vara Insider..
Stackars Schäfern i studion!:cry:
Jag vet inte så mycket om blandrasavel, men jag tycker det verkar konstigt att man ska anta att de är sjuka? Hur kommer man annars fram till nya raser? Jag tycker inte det är något som helst fel med medveten blandrasavel (och med medveten menar jag självklart att man tänker på alla aspekter såsom hälsa, psyke o.s.v.), varför är det så fel tycker ni?
 
Sv: Insider ikväll

Faktum är ju att ju mer groteska i sitt utseende desto bättre placerar sig hunden på SKK utställning...
 
Sv: Insider ikväll

Usch och fy!
Är inte så insatt i hundavel, SKK etc.. Men hundarna som var med där.. fy!:(

Stackars Grimm! Att VDn för SKK och han den där andra bara bortförklara det... GRR säger jag bara!:mad:
 
Sv: Insider ikväll

:confused: Jag har inte sagt att jag tycker de raserna ser bra ut. Jag tycker tvärtom.
Jag har själv en väldigt frisk ras, och önskar självklart att alla hundar och raser vore det.
Det har jag inte ens diskuterat.

Jag diskuterade att de som vet att sina hundar bär på sjukdomar och därför inte får avlas på inom SKK väljer att avla utan papper som blandrashundar fast de egentligen skulle vara renrasiga.

Snacka om att folk inte läser vad man skriver...
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 411
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 654
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp