Insektsspray

Authorsandraselling

Trådstartare
Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪

Vi blandar ihop en spray av äppelcidervinäger, ättika och bittermandelolja. Den biter bra mot broms men inte lika bra mot mygg.

Har ni recept på fenomenalt spray som myggen skyr?

🦄🦄🦄

Bifogade filer

• IMG_0460.webp
    IMG_0460.webp
    398,8 KB · Visningar: 11
Lägg till citronella och beckolja mot mygg i din spray. 😊

Brukar koka på örter, äpcv, ättika och lägga till beckolja. Funkar hyffsat mot mygg och fästing. I år testar jag att lägga till bittermandel olja och citronella (i form av några droppar essentiell olja) enligt ett recept jag hittat online. Ska bli spännande att utvärdera.

I övrigt tycker jag att hemkok fungerar bra när det inte är så högt tryck på insekterna, när det är som värst tycker jag det bara ultrashiel är det ända som egentligen biter tyvärr..

Lägg till citronella och beckolja mot mygg i din spray. 😊

Brukar koka på örter, äpcv, ättika och lägga till beckolja. Funkar hyffsat mot mygg och fästing. I år testar jag att lägga till bittermandel olja och citronella (i form av några droppar essentiell olja) enligt ett recept jag hittat online. Ska bli spännande att utvärdera.

I övrigt tycker jag att hemkok fungerar bra när det inte är så högt tryck på insekterna, när det är som värst tycker jag det bara ultrashiel är det ända som egentligen biter tyvärr..

Tack för input 🦄

Ultrashield undviker jag och är dessutom inte alls bra längre ändå
Näh menade inte att den är "bra", använder som sagt eget hopkok menar mest bara blir det tillräckligt mycket insikter finns det i princip inga "snälla" som hjälper. Iaf inte vad jag hittar än så länge. :( Och vad fan gör man lixom. Dom kan inte direkt va instängda dygnet runt bara för att jag vill undvika us en jobbig sommar.

Förra året vart dock hyffsat ok så har inte provat ultrashield på ett bra tag som huruvida de blivit sämre kan jag inte säga något om. Men synd isåf.

Liknande trådar

Hundträning Hej buke! Sett att många har fått så himla mycket bra tips och råd här, så jag gör ett försök jag med :) Jag har en 17 månaders...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 450
Senast: hastflicka
·
Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 660
Senast: lil-sis
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
28 514
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Jag orkar inte mera, det tär på mig så förskräckligt! Jag valde att lägga tråden på hästmänniska, då det handlar mer om vad jag ska ta...
2
Svar
23
· Visningar
4 574
Senast: Tscabo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar