Inridning och matchning av 06:a?

Z

zuzzen

Har en valack (hbl) född maj 2006. Hade tänkt visa honom på treårstestet i vår.
Han är ganska lite hanterad, var lite tuff under våren och kastrerades i juni i år. Haft haft ont om tid och funderat på att sälja honom men ska försöka rida in honom först. Mkt nerv. Longerad och löshoppad, haft sadel på honom en gång utan större problem. Tänkte skicka honom till inridare strax (NH)..är det för tidigt?
När rider ni in era och hur lägger ni sedan upp det under vinter och vår inför treårstestet?

Sv: Inridning och matchning av 06:a?

kika i tråden 06.a här på grundutbildning så får du nog svaren du letar efter...

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 814
Senast: Claraclara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 471
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 091
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl...
2
Svar
25
· Visningar
4 354
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V