Inridning eller vad?

Cut3Leo

Trådstartare
Hej alla! God jul!
Jag ha en 03 som inte är inriden. Hon är longerad med mindre protester dock stora bocksprång.
Att gå på promenad nu utan ngn annan häst med är ok men inte helt säkert för mig. Känns det som. Svårt att beskriva helt men jag känner väl nu att hon kanske skulle behöva göra ngt, inte mer än löshoppning, longering å promenader. problemet är, tycker ja att hon är i kanske 5: e månaden dräktig. Hon har hög rang av konstig anledning även över dem äldre men det har väl med hennes psyke att göra. Hon är ganska stark men ändå väldigt gullig (fast bara när det är ngt som hon tkr om). Som tex när jag ska hänga på hennes då börjar hon gå omkring å slänga med huvudet och tillslut blir hon sur. Har inte tagit reda på vad som händer då men tror att hon kommer slänga ut en hov eller ngt. Är hon rädd tror ni? Eller är hon bara tjejig å har egna åsikter med tanke på positionen i hagen. Beroende på vilka hästar vi har hemma å vilken rang hon lyckas få beter hon sig olika. Tips? Svårt att säga när man inte sett hästen men det kanske är ng som har "en spark i baken" att dela ut:)
Mvh michaela
 
Sv: Inridning eller vad?

Är hon kanske dräktig i 5:e mån, du är inte säker?

Oavsett så kan du ju absolut hänga in/sitta in henne om du vill det. Men jag blir osäker på det du säger att när du hänger på henne börjar hon "gå omkring" osv. Har du ingen medhjälpare? skulle absolut ha ngn med mig som håller i hästen isåfall.

du får nog utveckla lite mera vad du menar att du inte känner dig säker när du går med henne osv. vad gör hon osv?

Hur stor är hästen? Och hur "hästvan" är du?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 017
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 933
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp