får man bubbel så handlar jag genast!Får man vitt om man vrider på den andra kranen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
får man bubbel så handlar jag genast!Får man vitt om man vrider på den andra kranen?
Oh vad härligt rustikt!Råkade köpa denna på mässan i helgen. Nu ska jag bara komma på vart jag vill ha den och vad jag ska ha i den. Funderar på murgröna/mossa och ett större ljus men vet inte riktig
Visa bifogad fil 37708
Det ena utesluter inte det andra tycker jag! Man måste inte ha samma sorts gardiner i alla fönster, dvs man kan ha korta (eh har glömt vad de kallas) som du har vid soffan och samtidigt ha längder vid matplatsen.Funderade också på det. Dock har jag ytterligare 3 fönster nära. Just nu har jag samma på alla 4.
Lägger in bild. Här sitter jag i soffan med 2 likadana fönster och där kan jag inte ha längder pga av soffan.
Visa bifogad fil 37724
får man bubbel så handlar jag genast!
Får man vitt om man vrider på den andra kranen?
Jag tror att jag skulle välja något tyg att dra för som du säger, och då kan man ju välja fritt dessutom Men främst för att det låter lättast då att kunna ta ned den om man upptäcker att det behövs.Behöver tips!
Vi har en helt nybyggd tvättstuga men har knappt inrett den till hälften. I en "alkov" finns alla tråkgrejer - panna, vattentank och en massa rör. Jag vill sätta för nånting så att man inte ser det. Är ett draperi enklast om man ser till tillgänglighet? Om något strular ser jag framför mig att man vill kunna dra ut pannan, komma åt alla rören osv osv. Har också funderat på skjutdörrar men det kanske inte är så smart?
Sen undrar jag om någon har sån där städskåpsinredning som man kan dra ut ur en vanlig garderob? Är det värt det eller är det smidigare att bara kasta in dammsugaren på ett hyllplan utan att behöva dra ut en ställning hänga upp allt prydligt?
Det är såna här egentligen enkla funderingar som får mig att skjuta upp all form av inredning
Om det inte är jättebrett där du ska hänga draperiet så kan jag varmt rekommendera en duschdraperistång (en sådan man klämmer mellan två sidor). Det blir väldigt stabilt och bra och ser - enligt mig då - helt okej ut också .Behöver tips!
Vi har en helt nybyggd tvättstuga men har knappt inrett den till hälften. I en "alkov" finns alla tråkgrejer - panna, vattentank och en massa rör. Jag vill sätta för nånting så att man inte ser det. Är ett draperi enklast om man ser till tillgänglighet? Om något strular ser jag framför mig att man vill kunna dra ut pannan, komma åt alla rören osv osv. Har också funderat på skjutdörrar men det kanske inte är så smart?
Sen undrar jag om någon har sån där städskåpsinredning som man kan dra ut ur en vanlig garderob? Är det värt det eller är det smidigare att bara kasta in dammsugaren på ett hyllplan utan att behöva dra ut en ställning hänga upp allt prydligt?
Det är såna här egentligen enkla funderingar som får mig att skjuta upp all form av inredning
Det ena utesluter inte det andra tycker jag! Man måste inte ha samma sorts gardiner i alla fönster, dvs man kan ha korta (eh har glömt vad de kallas) som du har vid soffan och samtidigt ha längder vid matplatsen.
Eller ha vitt tyg, det gör mycket för ljuset tycker jag.
Jag hade för mig att du skrev något om ljuset från fönstret vid matbordet men misstolkade nog dig.Har ju helt vita väggar så tror att vita gardiner blir "för mycket" Ljusinsläpp är jag inte orolig för har fönster överallt. Även om vi drar ner mörkläggningsgardinerna vid soffan badar hela huset i ljus. (på gott och ont)
Jag tror att jag skulle välja något tyg att dra för som du säger, och då kan man ju välja fritt dessutom Men främst för att det låter lättast då att kunna ta ned den om man upptäcker att det behövs.
Om det inte är jättebrett där du ska hänga draperiet så kan jag varmt rekommendera en duschdraperistång (en sådan man klämmer mellan två sidor). Det blir väldigt stabilt och bra och ser - enligt mig då - helt okej ut också .
Jag tror att jag skulle välja golv till tak, men jag vet inte hur det ser ut därJa jag tror också det blir finast! Det är ganska brett så det kanske inte finns så breda duschstänger, funderar på gardinstång som hänger från taket. Men undrar igen vad som är finast, draperi från golv till tak eller mer som ett duschdraperi, så att överkanten kanske är i höjd med överkanten på fönstren?
Vi har sån inredning från IKEASen undrar jag om någon har sån där städskåpsinredning som man kan dra ut ur en vanlig garderob? Är det värt det eller är det smidigare att bara kasta in dammsugaren på ett hyllplan utan att behöva dra ut en ställning hänga upp allt prydligt?
Vore iofs rimligt!
@Killaloe Ja det är precis det jag funderat på! Jag har haft en sån slangupphängning i lägenheten och det var väl okej, problemet var väl att man belamrade skåpet med allt annat så att dammsugaren välte ut massor med grejer när man tog ut den. Men den där ställningen är jag inte odelat positiv till heller... Det jag gillar är att hinken till moppen går in på samma yta.
Jag tror det lutar åt en simpel garderob och något slags fäste till slangen.
På dammsugarämnet drömmer jag om att ha en laddbar dammsugare på ovanvåningen så jag slipper släpa upp den stora i den smala och branta trappan!
Jag vill måla min hall!
Det är mönstrad tapet nu.
Kan man bara måla direkt på eller måste man börja riva bort tapet och spackla?
Har nämligen aldrig gjort sånt...